alubatar 22 Postad 5 Januari , 2006 den dyraste segelbåten som är svenksägd är bygd i holland nämligen en aluminium segelbåt som är 180 ft bilder finns på www.gouwerok.nl Herman www.hape-metalworks.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 5 Januari , 2006 och hon heter ADELE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Triss920 0 Postad 6 Januari , 2006 Vad används den till? Privatägd? Vad kostade den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 6 Januari , 2006 hon är privatägd och kostade nonstans mellan 200 och 220 miljon jag vet inte precis för jag har inte varit med i hela bygget för att vi flyttade till sverige när skrovet var halv färdig. mvh Herman www.hape-metalworks.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Newptunkryssare 0 Postad 6 Januari , 2006 Men den dyraste och vackraste måste vara någon av J-båtarna. www.jclassyachts.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 7 Januari , 2006 det tror jag inte för det måste vara athena en 90 mtr alu segelbåt byggt hos royal huisman (www.royalhuisman.com) kostpris /- 400 miljon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 8 Januari , 2006 .. må väl vara den dyraste .. men vackraste är väl inte synonymt med dyrast ... eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mats_Olsson 0 Postad 8 Januari , 2006 Dyrast? Mirabella V Men å andra sidan är hon byggd för att hyras ut och borde i och med det betala sig själv. http://www.ybw.com/yw/mirabella/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Big1 0 Postad 9 Januari , 2006 första båten ser ju helt bisarr ut. Ser ut som den ligger 2 meter för högt från vattenlinjen eller nått. J-båtarna var fantastiska .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 9 Januari , 2006 Kan juh vara såa att hon e helt tom..... Du ska nog se att vattenlinjen blir bra när hon e rustad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 9 Januari , 2006 det stämmer hon var helt tom på första bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 9 Januari , 2006 Det är väl klart, det är ju en segelbåt!! Sorry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tolle 0 Postad 21 Januari , 2006 Ska vi snacka STORA fina segelbåtar får man inte glömma Star Clipper båtarna. Kommer inte ihåg om den största är världens största chater-segelbåt eller om de är största segelbåten över huvetaget. Och mannen bakom dem är svensken Göran Kraft Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_Mannstrom 0 Postad 6 Februari , 2006 Vill ni se bilder på Adele som färdig båt hittar ni bilder på följande länk: http://www.rick-tomlinson.com/ MVH Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 7 Februari , 2006 Tack det var jätte bra för jag har aldrig set båten färdig,för vi flyttade till Sverige innan båten var färdig.Jag har bara varit me med skrov bygget. Mvh Herman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser