Nizze_manpower 0 Postad 5 Januari , 2006 Hejsan! Finns det några glads sjöbusar där ute som har erfarenheter om polering och solblekta skrov osv.?? Tänkte fräsha upp den lite nu inför den efterlängtade säsongen . Har hört att autosol ska vara effektivt men är inte de lite väl styggt mot lacken??? på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 5 Januari , 2006 Skippa autosolen. Den har väldigt slipande effekt, och nöter onödigt mycket. Jag har använt vanlig bilpolish och bilvax på mina plastbåtar när dom varit solblekta, och efter en omgång med polering blir dom som nya. Sen finns det säkert produkter avsedda för just plastbåtar. Zigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 5 Januari , 2006 Scampiforbundet hade ett tips pa sin sida som jag laste forra aret. Betydligt styggare mot din Gelcoat, men resultatet ar tydligen mycket bra: http://www.scampiforbundet.se/tips/blanka_fribord/blanka_fribord.htm: Vore kul att hora om nagon pa MG provat pa det har (skulle nog dock kora med en tryckluftsdriven slip sa jag kan ha rejalt med vatten utan risk for electrocution.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nizze_manpower 0 Postad 6 Januari , 2006 De där sista lät mycket intressant. Det är ju välbeprövat både på båtar och bilar. ingen som gjort det föresten??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_E 0 Postad 15 Maj , 2006 Jag skall göra det på min solblekta Selco nästa helg! Rubbade timmavis utan bra resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 15 Maj , 2006 Någon som har tips på hur man gör för att polera upp överbyggnaden på båten? Det är ett h-lvete att polera då det fastnat vax rester i haltskyddet på båten, och med min färg på båten (grön) så får man vaxa och polera utav bara f_n för att få upp lite lyster.. /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 15 Maj , 2006 Autosol i en nagelborste funkar kanon..... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser