Mathias_Lundh 0 Postad 3 Januari , 2006 Hej Har en Nord 80 från 1977, som saknar sprayhood. Jag har bågarna kvar, men det är allt. Är det någon som har ett bra tips vart jag kan vända mig. De jag har varit i kontakt med kan inte garantera att det passar efter deras mallar, utan att jag ska låna en Sprayhood från en annan Nord 80 och ha som mall istället. Men då jag inte känner någon med en Nord 80 skapar det lite problem. Hoppas ni kan hjälpa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
owikstrom 0 Postad 3 Januari , 2006 Hej Här utgår jag drån att du har två lösa bågar en slitsad (en skena) fast på rufftaket: skruva fast bågarna och fixera dem så att den översta ligger ca 10 grader bakom lodrätt läge. Se till att avståndet mellan de två bågarna är det samma, ävenså avståndet till skenan. Kolla var fästpunkten för att låsa sprayhooden finns (med en lina, kapellstropp eller hur det nu är gjort på just din båt). Det du behöver veta är avståndet mellan bågarna= största bredden i klyftorna av kapellduk fästpuktens läge i förhållande till den översta bågen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser