Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Player311

Tips om billiga möbeltyger!

Rekommendera Poster

Hej!

Skall ni ha nya dynor i båten så finns det billiga och bra möbeltyger hos tygladan i Vänersborg (60:- m!!!) och i tyglagret i kungälv (125:-/m). Det är kvalitetstyger från bla. Borås wäveri! Jag var i Vänersborg idag och köpte ett kanonsnyggt tyg till min pärla. 20meter för 1200:-! Snacka om julklapp!

Mvh

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det tyger som lämpar sig för båtdynor, dvs inte 100% bomull men någorlunda flamsäkra? Finns det ngn hemsida, eller måste man åka dit?

Skulle gärna få tag på något sådant tyg, helst blått med röda eller gula prickar eller streck eller annat som livar upp det. Men utan att det gör det omöjligt att få det snyggt om det inte blir 100% rakt - är nämligen inte någon expert på att sy... :( Gärna ett tyg i lite plyshliknande material, typ sådant som sitter på många kontorsstolar.

Tänkte försöka åka till tygvaruhuset här i sthlm. Tyvärr verkar de inte så kunniga vad som lämpar sig för tyg till båt, med avseende på brand och fukt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter billigt! Jag håller just på att klä om dynorna i min båt. Har betalat 250 kr löpmetern på Östersjökompaniet i Stockholm, för ett standardtyg (Sunbrella) för båtdynor. Men till underdelen av dynorna kan man använda ett billigare tyg, ca 50 kr löpmetern. Totalt blir kostnaden ca 2000 kr för omklädnaden av dynorna i min 23-fotare. Om jag skulle lägga ut jobbet till en butik eller företag skulle nog kostnaden bli många gånger högre.

post-12209-1394234536,6782_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det är tyger av mycket hög kvalitet, men kanske inte det allra senaste mönstret. De har ingen hemsida vad jag vet men slå en signal och fråga om prover. Vem vet det kanske lönar sig!

Mvh

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Betr Tygvaruhuset i Stkhlm så är min erfarenhet - bra priser, dålig produktkännedom hos expediterna. Om man handlar där så köp allt man kan tänkas behöva på en gång, för är det slut i deras rulle ja då är det slut för gått. Vad jag förstår så köper dom in t ex ett parti från utlandet billigt och sen är den affären avslutad varför komplettering inte fungerar.  Vill man ha tag i bra tyger, brett sortiment och kunnig personal som själva jobbar med materialet vill jag tipsa om Östersjökompaniet, S:t Göransgatan 80 i Stkhlm.

Mvh gunnaro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bor ni på västsidan så släpp lös tjejen på tjejrallyt som börjar i Horred och sluta någonstans uppåt Kinna/Skene. Finns massor att välja på till mkt.bra pris. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tygladan i VBG är hur bra som helst.. har själv inte vart inne men vad har man tjejer till?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...