Gäst Wille Postad 27 December , 2005 Varför skulle det bli slutet? Och vad menar du med slut? Om medlemmarnas beteende avspeglar deras attityd även i andra sammanhang så kan man kanske börja bli rädd att hela samhället snart tar slut, alltså THE END på allt och att tiden skulle stanna? Men nu är det ju tur att vi små kryp till människor inte kan påverka universum mer än att radera ut den egna mänskligheten, vilket vi ändå håller på med. Men om vi medlemmar på MG försöker att vara lite mer vuxna så behöver det ju inte bli detta kaos varje gång någon startar en tråd som handlar om annat än fendrar och tändstift till båtmotorer. Varför försöker ni bara övermästra den tidigare skribenten i tråden hela tiden, eller försöka slå den andre på käften rent ut sagt? Detta dravel fram och tillbaka visar ju mest på intolerans mot varandra. Är ni likadana mot era respektive familjer så borde ni söka familjehjälp. Ingen nämnd och ingen glömd, jag är väl heller inte världens bästa människa, men det är ingen av oss. Alla är vi lika skyldiga till om Maringuiden och detta, ett av landets bästa och mest övergripande forum skulle dö. Högaktingsfullt Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 27 December , 2005 Vad jag menar är att allt fler kanske tröttnar på alla som försöker skapa oreda i forumet och drar någon annanstans. Och på så vis så försvinner många medlemmar med kunskap och erfarenhet som dom annars hade kunnat dela med sig av här på forumet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 28 December , 2005 Öhhh, jaha... Hur tänker du då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 15 Augusti , 2006 Äldre tråd men jag måste lägga in ett förtydligande då jag själv arbetar med skattefrågor , det är ett utbrett missförstånd att vi i Sverige har och betalar bil eller fordonsskatt detta gör vi alltså INTE ! Vi beskattar inte lösören ! du får ha och äga hur jäkla många bilar du vill ! utan att betala bilskatt vi betalar vägtrafikskatt dvs en skatt eller avgift för att du skall kunna använda vår infrastuktur som tex vägarna. Skulle vi införa en båtskatt skulle detta vara en dörröppnare för att kunna beskatta lösören, tex just badbollar som någon anger ,tänk om du köper badbollar för 2,5 mille hu vad hemskt att någon kan göra det skicka honom en badbollsskatt ! Att många avundsjuka blickar kastas mot dyra båtar och dess ägare som slipper undan skatt är inte heller riktigt sant vi har en förmögenshetsskatt som tas ut på såväl besparade pengar som ägodelar som tex bilar o båtar och jag har väl hittils inte hört någon som retar sig på att folk har pengar på banken ? fast dom finns väl också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser