Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Minsveparen

IMPORT?

Rekommendera Poster

JA god fortsättning och tack för era svar.Jag kanske skulle vara tydligare med vad jag är ute efter.Det är så att jag har en kabinbåt och en flipper 450ht nu.De har varit kanonbra båtar,men jag har ett annat behov just nu. Jag är ute efter en mittpulpet som är max 6m,rymmer ca 6pers hund och tål att pilka torsk,trolling och gäddfiske utomskärs/inomskärs.Därför har jag tittat på scandika 550,seamax 510 eller småland 465 kust?(-något för kort).Priset som jag tänkt för färdigt skrov är max 55-60000.Motor blir en fyrtaktare 50-90h.I min värld borde det väl bli billigare att köpa direkt genom tillverkaren.Så jag vore väldigt tacksam om det är någon som har telnr,namn eller kontakt med tillverkare.Jag vill köpa nytt skrov för de pengarna. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte gå över ån efter vatten. Det blir bara en massa merarbete och kostar mer än det smakar.

När jag var ute och kollade läget upptäckte jag att Marinforum säljer sin båt. Den kan heta Ryds 510 MC eller något liknande, har en Honda 90 i aktern. Jag är inte riktigt säker, den har mittcabin, öppen i för och akter.  Den är kanske lite liten om man oftast ligger på öppet vatten men för blandat fiske är den (enligt mitt sätt att se det) helt perfekt. Och priseet avskräckte heller inte. 

En möjlig försenad julklapp/10.gif\/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kanske inte för 60000 men vi har bra priser på kundanpassade båtar

 

mvh Herman hape-metalworks

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej det var snällt att komma med ett förslag,men jag har tänkt mig en plastbåt även om aluminium är lättskött.tack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag var inne på marinforum ab och kollade på ryds 510mc sen var helt ok men jag hade tänkt mig en mittpulpet som är öppen och inte kabin,men tacksam för tipset ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det gör inget men du är välkomna om du ångra dej i framtiden

 

mvh Herman

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...