munter 0 Postad 23 December , 2005 tjena .jag har hört glunkas om tysk bottenfärg´ ,skeppsfärg´ som man målar vart 5 år och lätt olaglig i gamla swedala,nån som provat {,tröttnat på vattenfärgen}. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 25 December , 2005 absolut.. funkar skitbra.. men man blir hög utav den när man målar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Newptunkryssare 0 Postad 25 December , 2005 Finns den att köpa även på östersjösidan av tyska kusten eller måste man ut till nordsjösidan? Hur är den att slipa sen, och hur mår träet av den? Vilken primer är lämplig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 December , 2005 Kopparepoxyn som Wille rekommenderade är lite vansklig att lägga på. Det måste verkligen vara rent. Vidare måste kopparepoxyblandingen hela tiden röras om och till sist gäller att inte göra för stora satser. För det är överhängande risk att epoxyn börjar härda. Annars hade jag detta under 7 - 8 år på en båt. Kopparstoftet bör emellertid slipas fram ibland. När det behövdes mer koppar var självmarkerande. Jag uppfattade inga problem medan andra klagat på att bottenfärgen kunde lossna. //Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser