Newptunkryssare 0 Postad 23 December , 2005 Hej alla glada, vad har ni för några bra rekordnoteringar på max antal människor i en segelbåt? Jag har hört om en Neptunkryssare i vilken det övernattade fem personer. Vad har ni hört? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zippo 0 Postad 24 December , 2005 jag har övernattat sex personer i min segelbåt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 25 December , 2005 Ombord på vår Koster Cadenza 7,60 lång var vi 12personer om jag räknat rätt. var alla sov vet jag inte, men jag har svårt att tro att alla hittade ner i båten på kvällen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 25 December , 2005 Efterföljande år höll vi på att sänka samma båt i Motala hamn. Om vi inte förtöjt så bra som vi gjort och bryggan inte fungerat som motvikt kunde det sluta illa ( 10 personer i sittbrunnen och på aktern) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 December , 2005 Jag hade en natt i sex båtar i somras. Hur lång? vet inte, har aldrig mätt. räknas det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Newptunkryssare 0 Postad 26 December , 2005 Bo Vetenskapens värld G Eriksson hade sex i baksätet på sin Jaguar E-type. (Varför tror du sonen har artistnamnet E-type!) I.a.f. så är baksätet i en E-type betydligt mindre än 3,8 meter oavsett hur du mäter så... nej, sex en natt i en båt som är 3,8 meter är INTE imponerande. ps. Vad det har med saken att göra att det inte var en segelbåt... vill jag inte veta, behåll dina fetischer för dig själv tack. ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser