Behn 0 Postad 23 December , 2005 Hej jag undrar om någon kan säga var gamla utbildningar finns registrerade. Jag gick och läste maskinist B jag tror det var 1985-86 men då jag inte har varit aktiv på många år men med ett förflutet som ( husbehovsfiskare med både trål.makrillgarn.o.s.v sedan barnsben ) och nu börjat intreserat mig igen efter att inte velat se en båt på 15 år. Har letat efter examenspappret men kan inte finna det. det måste finnas registrerat någonstans VAR?????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 23 December , 2005 Chalmers i Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 23 December , 2005 Registreras även sådana petitesser som förarbevis,någonstans?Undrar orolig Hustra......kan inte hitta mitt bevis. Tänker med fasa på ev.kommande krav på körkort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 23 December , 2005 Nämden för båtlivsutbildning? Sjöfartsverket och sjöbefälskolorna har ju bara hand om yrkessjöfartens utbildningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Behn 0 Postad 24 December , 2005 Då jag ringde tillchalmers så fick jag svaret att. 1. Dom söker på vilken examinator jag haft, vem kommer ihåg det? 2. Dom tror inte dom har äldre registreringar än 10 år, Då dom lämnar över det till Landsarkivet men där hittade dom inget med hjälp av mitt person nr,namn, eller info om att jag avlade provet 1985-86. Examinatorns namn vet jag inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maneri01 1 Postad 31 December , 2008 Saknar du ditt förarintyg eller intygsbok?1961-1985 finns hos Sjöfartsverket - 011-19 14 04 Fr.o.m. 1986 finns hos Nämnden för Båtlivsutbildning Klistrat från sjöfartsverkets hemsida TILL HUVUDFRÅGAN Om båten är större än 12*4 meter krävs skepparexamen eller examen från nautisk linje vid sjöbefälsskola eller annan, av Sjöfartsverket bestämd, utbildning. Betyg från skepparexamen eller examen från Nautisk linje söks i utbildningsanordnarens arkiv. Dessa förvaras i huvudsak på respektive landsarkiv. Även det från sjöfartsv. hemsida. Kan det hjälpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 31 December , 2008 http://www.nfb.a.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 3 Januari , 2009 Det är Sjöfartsverket som har register över klarade examina, men allt är inte digitaliserat så risken finns att det blir svårt att hitta. Om du vet vilket år och vad examinatorn hette så underlättar det väldigt. Kanske din lärare eller studieförbundet du anlitade har register. I annat fall kan du höra av dej till mej så kan jag gå in o kolla, via e-mail helst. Lycka till. PS, har du inte kvar INTYGSBOKEN som du fick vid examen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Januari , 2009 Lite vid sidan av. Det talas ofta om INTYGSBOKEN - vad är det? När jag läste skepparexamen 1970 fick jag ett A4-papper där det bl.a. stod; På grund härav, har Andersson .... tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 3 Januari , 2009 Det är ju snart 40 år sen! livet går vidare, hihi. Nu införs alla genomförda kurser som handlar om båtlivet, i en gemensam intygsbok som examinatorn fyller i, och som följer med till nästa kurs så att man kan visa den för t.ex båtuthyrningsföretag i olika länder som har det som krav för att man ska få hyra, att bevisa ens kompetens. Den är alltså internationellt godkänd och ingår i examinationspriset. Dessutom registreras godkända prov hos sjöfartsverket av examinatorn. Den som har flera gamla examina och vill få dom införda i en intygsbok kan ta kopior av diplomen och sända dom till NFB, Nämden För Båtlivsutbildning , Box 24015, 10450 Stockholm, så får du snart din bok. Minns inte kostnaden nu, men det är inte dyrt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser