Kaptenkolja 2 Postad 21 December , 2005 Nu har stadsmakten tänkt till ordentligt! Försvaret har ju som bekant om organiserat sig (lagt ner), som en följd av detta har vi ingen sjöräddningshelikopter i närheten av sthlms skärgård. Vad jag förstår så står den närmaste på Gotland. Nästa i Karlskrona. Så kära vänner, vad ni än gör, om ni som flera hundra tusen passagerare gör, åker färja till Finland, Estland eller dyl, sätt inte ett laxben i halsen på smörgåsbordet på svenskt vatten, utan vänta med det till ni når Finskt område. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 December , 2005 Min första tanke var Oj vad har hänt. Men sen kom jag på att våra kära folkvalda politiker åker inte land eller sjövägen utan flyger och då behöver man ju inte någon back up där. Men ändå, tack för upplysningen. Det kan vara bra att veta nu när man åker hem en sväng.. //Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 22 December , 2005 Så här ligger det till just nu med helikoptrar för sjöräddning i sverige.Kolla länken nedan. När Estonia sjönk kunde sverige konstatera att vi hade för dålig winchkapacitet. Om en liknande olycka skulle inträffa idag, så har vi inga winchar alls, fiffigt va? Man får väl stanna på landbacken i vinter. http://www.skargardsbryggan.com/dokument/helikopternytt.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 23 December , 2005 Det är sjukt, men systembolagskalas och liknande finns det gott om pengar till.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 23 December , 2005 Har hört glunkas om att Värmdö är ett alternativ,vi får väl se.det ligger ju bra till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 24 December , 2005 Det ligger väl i tiden ... ... ytterligare ett av många dåliga beslut av politiker som inte kan sätta sig in i sakfrågorna utan faller för dem mer lättvindiga och populistiska vägen, alternativt duckar bakom någon stelbent byråkrat! Men pengarna finns ... för givetvis har man som kommun-politiker en juste pension på knappt 40.000/månad om man råkar missköta jobbet totalt genom att köra telefonsex år efter år på kommunens mobiltelefon och när detta uppdagas säger upp sig själv från sitt uppdrag !!! Förr hade vi Adel, Präster, Borgare och Bönder Nu har vi andra frälsen, men symptomen är exakt densamma, det gäller att sko sig maximalt om man har en position i samhället. Men att se till att sjöräddningen har tillräckligt med helikoptrar är väl väl mycket begärt ... för då finns det givetvis inga pengar! ps. Hade jag ringt telefonsexsamtal för en halv miljon på min mobil så hade jag givetvis (eftersom jag inte tillhör dagens frälse) helt logiskt fått betala hela räkningen och fått sparken på dagen UTAN avtalspension mm! Men det är skillnad på folk och fä i Sverige numera! ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 24 December , 2005 Seaflower! Helikoptrarna finns i tillräckligt antal. o nya fina är beställda. Men dom används bara mellan 9-17 till militära göromål, vad dom nu sysslar med nuförtiden. Utöver dessa helikoptrar ska det tecknas civil avtal med ytterligare maskiner o personal från norrlandsflyg. Summa sumarum: Massa nya fina helikoptrar som vi skattebetalare redan köpt står oanvända samtidigt som vi hyr in ytterligare maskiner. Undrar vad som skulle hända om ett vanligt aktiebolag skötte sig så här, jag tror att VD skulle få smisk av styrelsen o styrelsen skulle bli sparkad av ägarna. I detta fall Svenskafolket, dvs VI ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser