Torpedo 0 Postad 19 December , 2005 Vad tror ni om det här? Självförtroendet verkar vara på topp! längd 14,5 m Bredd 3,2 m vikt: 7000 kg Effekt: 2*675 hkr Fart: 80 knop ....! Jag är lite skeptisk. http://www.stormfagel.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 19 December , 2005 Intressant men blir troligt vis dyr??? !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 19 December , 2005 Kan nog funka i hög fart rakt fram på plattvatten, men manövrering intill tex en haverist i grov sjö är bara att glömma. Deplacementet i fören är aldeles för lite, den kommer ta massor av vatten uppe på däck och vara mer under än över vattnet. Men som sagt varför inte som en snabb o säkert mycket dyr lustjakt för det rika o vackra folket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 19 December , 2005 Deplacementet i fören är nog inte så farligt eftersom tyngdpunkten ligger ganska långt bak. Det finns däremot en del andra saker jag är mer fundersam kring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 19 December , 2005 Prova att lägg dig med fören mot ett par meter sjö i en Roto 25 tex, den har ju oxå tyngden akterut. Samma gäller för större båtar, ska man klara riktigt grov sjö så funkar inte en sån för vid låga farter, o något annat är ju inte aktuellt för tex räddningskryssare eller övervakningsfartyg när det stormar på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 19 December , 2005 Han verkar veta en hel del om Roto 25! Även fast det bara finns en och den har jag byggt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 19 December , 2005 Vet ingenting om roto 25, men 23 är väl hyfsat vanlig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 20 December , 2005 massa skramlande plåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser