Gäst Pelle Postad 22 Juni , 2003 Hej!! Växelföraren på mitt 100B drev har låst sig i växel, jag kan inte få i neutral eller back, de känns som det kärvar, är det någon som har ett tips.....om vad som hänt??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jocke Postad 14 Juli , 2003 Hej ! När man lägger i backen går en spärr i som håller kvar motorn så den inte lyfter när man backar. Förmodligen är det den som kärvar, // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Christer Thorildsson Postad 16 Mars , 2004 Hej Tyvärr tror jag att den övre växeln har skurit jag har jobbat ganska mycket med dessa drev och har en hel delar liggande. Bor du i Stockholmsområdet kan vi titta vad sopm har hänt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anders H Postad 8 Juni , 2004 Mitt drev har också skurit så jag vill gärna ha delar, men skall man verkligen blanda bitar fån olika individer? Den övre låsringen samt det undre drevet verkar ha gått åt h..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 8 Juni , 2004 på mitt 100 drev låser sej framåt varje gång om motorn dör med växel i... jag måsta starta med växel i och då hoppar den ur hur fint som helst....vart skitskraj första gången innan jag kom på trixet......de hjälper ju inte dej så mycke kanske men iaf ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anders H Postad 13 Juni , 2004 Jag studerade det isärplockade drevet i helgen och det visade sig att växelföraren, som verkar vara tillverkad i brons eller mässing, hade legat emot och kladdat av sig på det det ena växelhjulet(?). Detta har troligen medfört att spån har förorenat hela rasket och att nållagren skurit. När detta hände fanns det ny fräsch olja i drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeppe-ockelbo 0 Postad 9 Februari , 2006 Jag har en B18 motor med 100/110 drev...... Har problemet med att motorn, åker upp när jag lägger i baken. Har kommit fram till att det är en fjäder som behöver bytas, tror ni som vet att det stämmer ? Och vart kan jag få tag i en ny ? Vore tacksam för hjälp Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snowbiz 0 Postad 13 April , 2006 Hej! Nej, det är nog inte fjädern som måste bytas... Problemet du har är nog att backspärren inte låser när du backar...så det är nog bara att justera lite... Ur Instruktionsboken: Kontroll och justering av backhaken: 1. För manöverspaken till läget för körning back. Spelet mellan backspärrtappen (3) och backhaken (4) skall då vara 1mm. Vid behov justeras spelet genom att vrida sexkanttappen (3). 2. Ställ därefter manöverspaken i neutralläge. För backhaken (4) bakåt och kontrollera att frigången mellan backspärrtappen (3) och haken (4) är ca: 0,5mm (markerat med en pil). Vid justering lossas manöverhävarmens (1) klämskryv (2) vartefter axeln med tappen (3) vrides. Mvh. Patrik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
redstar 0 Postad 13 Juli , 2009 hej jag har samma problem har provat med allt. jag har 100a drev snälla jag sulle betala vad som hälst för att få den att fungera. finns det någon här i stockholms trakten som kan hjälpa mig ring mig på 0704822948 mvh micke. Senast ändrad av redstar | 13 juli 2009 | 17:47 Senast ändrad av redstar | 14 juli 2009 | 11:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser