havetsstorm 0 Postad 18 December , 2005 Ja jag börjar bli lite halvskraj över julfirandet som skall ske i båten, nu undrar jag om någon känner till en gästhamn i stockholmstrakten där man kan få tillgång till landström och köra en kupevärmare på?? Vill/törs inte sova men fotogenvärmarna på...o inte vill jag frysa heller. NÄÄÄÄ inte stanna hemma heller.. julen SKA firas i båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 18 December , 2005 Sandhamn är ju nice så här års, o värdsan är ju alltid öppet ( utom på midsommarafto förståss) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 18 December , 2005 Ja varför inte.....sandhamn e ju alltid sandhamn...tack för tipset, att jag inte kom på de själv e ju konstigt. GOD JUL allesammans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 18 December , 2005 Kolla även UTÖ .......med värdshus och julmarknad ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 18 December , 2005 utö e ju klart lite finare men det är ca 40 dist dit och bara ca 30 till sandhanm.....den går inte fort min båt, men sakta, tuffar i stadiga 5 knop så de tar ju en stund och mörkt o dant e de ju nästan dygnet runt nu..hmm nu fick jag nåt att klura på...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 18 December , 2005 KALLT ja...även i min lilla båt kan de va kallt serru....men med en byggfläkt så blir de varmt o gonigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 18 December , 2005 sätt på några stora Bosch big knick på rufftaket så ser du lite bättre. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 19 December , 2005 Elverk=lösningen...... de blir kanon bara att släpa iväg skiten bortom ljudhåll och ut med en mil kabel och hänga på en kupevärmare i änden .....varmt som aldrig förr kommer de bli... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Galaxy 0 Postad 21 December , 2005 Annars kan man ju ha elverk i jollen med en j.vligt lång kabel. Det finns faktiskt folk som har täkt över elverk med filtar och dyligt för att få ner ljudnivån. Man brukar höra ett och annat när man står på båtmässor runt om. Vill INTE rekomendera filt-tricket. Lycka till och God Jul. Kan inte frugan hålla dig varm då ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 21 December , 2005 http://smileys.smileycentral.com/cat/8/8_9_6.gif\ border=\0\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser