Galaxy 0 Postad 17 December , 2005 Jag funderar på att öppna någon slags båtdemontering runt Stockholm. Skulle ni köpa begagnade båtdelar om det fanns en typ båtskrot ?? Kanske inte tampar och fendrar, men vatten eller bränsletank, reglage,drev etc.etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 December , 2005 Det finns en affär på Skeppsholmen som säljer och köper in begagnat. Riktigt kul att gå där. http://www.tackel-skeppshandel.nu/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Galaxy 0 Postad 17 December , 2005 jag vet att dom finns, har varit och dregglat där. Men har inte dom mest delar till större skutor m.m.? Jag hade nog tänkt mig båtar upp till kanske 40 fot. Men det kanske blir svårt att välja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 18 December , 2005 galaxy skulle du öppna en på västkusten så skulle jag va stammis.. jag har båt i den sizen så gärna :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 552 Postad 18 December , 2005 Ohoy Tror det skulle vara en bra affär om du har möjlighet att få igång verksamheten med ett lager till att börja med. Kanske också utbytesmotorer. Det hela kräver förstås god kunskap hos dig och de som jobbar i verksamheten för att inge förtroende. Jag vet själv hur arg man blir när man köpt något, åkt ut till båten, skruvat loss det som skulle bytas och sen ser att det man köpt är fel pryl. Det inträffar alltid på helgen när affären man köpt grejerna i just har stängt. Den helg man avsatt för att fixa just detta. Men lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 8 Juni , 2009 Har precis startat ett företag som ska sälja beg båtdelar och tillbehör via internet, företaget har sitt säte och lager i Malmö. Då det räknas som otillåten reklam att göra reklam här så kan jag tyvärr inte berätta vad företaget heter! Kontakta mig om du vill veta mer. /stortriss_hej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 8 Juni , 2009 Jag hade absolut varit intresserad. Tittar man på bilbranschen så kan ibland priset vara helt orimligt höga, det ska ju löna sig som konsument att köpa beg delar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 8 Juni , 2009 Hallelulja!! Jag kommer om man kan sälja in beg. saker oxå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 8 Juni , 2009 Bra idé Glöm inte segel och segelbåtstillbehör bara. Kompisen bärgade ett ankare för kanske 10 år sedan, fick 57000:- för det nu Så gamla grejer kan vara värdefulla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 8 Juni , 2009 Kommisionsförsäljning kan ju vara en god ide' kanske? Iallafall på dyrare prylar. Påsåvis slipper ni ligga ute med stora pengar samtidigt som säljaren känner en trygghet i att få bästa möjliga pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Davy_Jones_Locker 0 Postad 9 Juni , 2009 Finns ett nystartat företag på Muskö, Båtskroten Varit tyst om dom ett tag men jag hoppas dom kommer igång. Finns säkert plats för fler aktörer eller samarbete. Bilskrotar är ju viktiga för oss med budget så båtskrotar borde funka men det gäller att priserna är humana och utbudet är stort... Mvh DJL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser