Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Galaxy

Beg. båtdelar

Rekommendera Poster

Jag funderar på att öppna någon slags båtdemontering runt Stockholm.
Skulle ni köpa begagnade båtdelar om det fanns en typ båtskrot ??
Kanske inte tampar och fendrar, men vatten eller bränsletank, reglage,drev etc.etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag vet att dom finns, har varit och dregglat där.

Men har inte dom mest delar till större skutor m.m.?

Jag hade nog tänkt mig båtar upp till kanske 40 fot.

Men det kanske blir svårt att välja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

galaxy skulle du öppna en på västkusten så skulle jag va stammis.. jag har båt i den sizen så gärna :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ohoy

Tror det skulle vara en bra affär om du har möjlighet att få igång verksamheten med ett lager till att börja med.

Kanske också utbytesmotorer.

Det hela kräver förstås god kunskap hos dig och de som jobbar i verksamheten för att inge förtroende. Jag vet själv hur arg man blir när man köpt något, åkt ut till båten, skruvat loss det som skulle bytas och sen ser att det man köpt är fel pryl. Det inträffar alltid på helgen när affären man köpt grejerna i just har stängt.

Den helg man avsatt för att fixa just detta.

Men lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis startat ett företag som ska sälja beg båtdelar och tillbehör via internet, företaget har sitt säte och lager i Malmö. Då det räknas som otillåten reklam att göra reklam här så kan jag tyvärr inte berätta vad företaget heter!

Kontakta mig om du vill veta mer.

/stortriss_hej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade absolut varit intresserad. Tittar man på bilbranschen så kan ibland priset vara helt orimligt höga, det ska ju löna sig som konsument att köpa beg delar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Bra idé Flört Glöm inte segel och segelbåtstillbehör bara.
Kompisen bärgade ett ankare för kanske 10 år sedan, fick 57000:- för det nu Glad
Så gamla grejer kan vara värdefulla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommisionsförsäljning kan ju vara en god ide' kanske? Iallafall på dyrare prylar. Påsåvis slipper ni ligga ute med stora pengar samtidigt som säljaren känner en trygghet i att få bästa möjliga pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns ett nystartat företag på Muskö, Båtskroten Varit tyst om dom ett tag men jag hoppas dom kommer igång.

Finns säkert plats för fler aktörer eller samarbete. Bilskrotar är ju viktiga för oss med budget så båtskrotar borde funka men det gäller att priserna är humana och utbudet är stort...

Mvh DJL  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...