Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
trewq

Lista över Biltemas m.fl. kassa prylar

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

fast den här tråden skulle nog passa bättre på fiskesnack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan ju undra vilka som är duktigast...

Dom som måste ha värstinggrejer (dyra) för att lyckas, eller dom som lyckas med sämre grejer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjörövarn med gäng. Har faktiskt fiskat i 45 år. Men då inte varit utpräglad strömmingsfiskare. Är för svårt för mig. Tekniken upp och ned är för avancerat. Som sagt bra grejer behöver inte kosta många kronor. Men räknar man kostnader från bambuspö, bullflöte och fiskekrokar. Då blir allt fruktansvärt dyrt. Handlina är nog det billigaste. Undrar om Biltema säljer bra handlina. Nä ska inte tipsa er  bra fiskegrejerom här nåt mer. Ni får hålla tillgodo med mina ekonomiråd om billiga fiskegrejer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

haha har gamla bambuspön flugpön fast det står hardy på dom kanske lika bra att kasta dom för dom är ju gjorda på 50 talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inga konkreta exempel?

Artikelnr och upplevd brist!

Tråden verkar ha spårat ur nu.

Ni kanske helt enkelt pratar om olika grejer... ;-)

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sandpappern suger!

De slipar inte lika bra som ett dyrare papper (t ex Pirahna eller Mirka) samt sätter igen sig såpass mycket snabbare att det lågre priset äts upp av att du måste använda fler sandpapper! Till det får man lägga in irritationen över att jobba med en skitprodukt.

Gäller de pappren för maskin såväl som lösark.

ALDRIG IGEN!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sprayfärgen.

Täcker dåligt och rinner lättare än de man köper på biltillbehörsfirmor, färgaffärer och bensinmackar.

ALDRIG IGEN!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, nog tusan täcker den dåligt. Det gick åt många, väldigt många burkar, men biltema satt på de bästa kulörerna!smiley-cool.gif\

Men jag skulle ALDRIG använda dom till seriösa projekt. 

post-14636-1394234524,9841_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God Jul, alla här på bryggsnack. Handla nu inte ihjäl er på Biltemas produkter. Och tänk nu lite på dom vännerna som får julklapparna där ifrån. Måste ju dit och reklamera dom. Fast till era ovänner är det ju lösning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyckte att mina båtbatterier från BT inköpta på försommaren började tappa stinget redan i augusti, men tänkte att det är nog inbillning. Får väl ladda upp dom och kolla syravikten. Kunde inte få upp pluggarna så kollen får väl vänta tills jag gjort ett verktyg att lossa dom med. (Enkrona gick inte, stor mejsel gick inte)

Så dyker grabben upp och frågar Hur länge ska ett bilbatteri hålla, jag har ett som är ett år gammalt från BT och det börjar verka trött och på bilprovningen säger dom att det är skit

Någon mer som har erfarenhet av BT:s batterier?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag chansar, har två i båten funkar kanon efter 4 år

/Kenbja21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att det finns både bra och dåliga exemplar av de flesta produkterna. skillnaderna på samma saker varierar kraftigt, tror att många inte tänker på det när dom säger att saker e skit...

Själv köpte jag några skruvmejslar och nån tång för nått år sedan, jag köpta likadana till min far vid samma tillfälle. nu efter meckande och allmänt misshandlande av dom..märker man väldig skillnad mellan samma mejslar..

En klinga där de gått av en flisa(min) Farsans har jag behandlat mycke värren än min, däremot så har plasten i hans handtag börjat att torka... 

en magnetisk spets ha gett upp...vill bara inte, farsans funkar skitbra.

min tång är inte glapp i leden men mjuk i eggen, farsans kan man vicka och verkar mer som en polygrip, men eggen går att klippa pianotråd med...

Saken är alltså ojämn kvalite om man nu använder det ordet, toleranserna är stora på samma saker. Många måndags ex, men oxå många bra...

Köper man en låsringstång för 19:90 så kan man räkna ut att man får se till att härda spetsarna själv anser jag, gör man inte det så ska man inte heller förvänta sig mirakel...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte batterier till mina två traktorer på BT för sex år sen, det ena la av i somras, och det andra fungerar perfekt fortfarande.

Jag hittade ett BT batteri i en gammal skrotbil brorsan skulle köra till skroten. Då batteriet i min ena bil sjöng på sista, så tog jag det, och det fungerar fortfarande. Detta är två år sen Hur gammalt det var innan vet jag inte.

I min andra bil har jag ett jag köpte i somras, så där vet jag inte riktigt, men det är i alla fall första vintern jag har kunnat köra eberspächen utan att vara orolig att bilen inte ska starta pga batteritorsk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Något som de flesta inte tänker på (tror jag)

Tex en slipmaskin.
Den billiga kan du köra med ett par minuter, sen måste den vila (kylas)
Den dyra är gjord för att köras mer kontinuerligt...

Visst kan man som en kompis till mej köpa den billigare och köra slut på den för att sen åka o reklamera den (oftast får man en ny) Men då får man kostnaden och tiden det tar för att köra o byta. När den tredje maskinen bränt, fick han inse att han skulle tagit en bra maskin. Dom billiga håller till små snabba jobb(modellbyggen)4.gif\

ha en bra dag på er allihop...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och jag har minsann fiskat i 103 år!  Det gör jag hel enkelt genom att beställa några lastbilslass makadam och tippa i smala sund.  Sedan tömmer jag viken och blottlägger all fisk.  Inte skulle jag använda ett spö som heter Shakespare Ugly Stick!  Låter lite ekivoktsmiley-wink.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill ha syrafast rostfritt som rostar då kan du köpa biltemas skit, jag går aldrig mer in i deras skojarbutiker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

wille ...

Du är som en pekpinne.!

Ursäkta att jag säger detta ,men,  är inte du lite väl präktig !!!!!!!!!

ALLA kan ha en åsikt , men inte behöva bli tillrätta lagd

OK ???

/ Jocke    

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

God Jul på dig Jocke!

Jag har väl inte tillrättalagt eller försökt att ändra någons åsikt?

Vi lever väl i ett förhoppningsvis fritt samhälle där var och en har rätten att välja vad han eller hon vill?? Och om du försöker insinuera att det skulle vara jag som har raderat en del inlägg skrivna av andra så tar du helt fel.

Jag har ingen anslutning till Maringuiden mer än att jag har fått en uppgift att hjälpa till och försöka hålla lite ordning på chatten, all annan inblandning i trådarna sköter MG själva om.

/Wille10.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Ja inte sant Steve.8.gif\

/Wille10.gif\  kommer inte bara med hårda paket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

**

Hej rövarn, som ett möjligt svar på din fråga kan vara att man inte har tänkt igenom sitt svar tillräckligt noga, och därför inte kan stå för det efteråt, eller att man har gjort inlägget under påverkan av sprit som är ett annat vanligt förekommande fenomen. Då släpper de flestas hämningar och man kan visst vräka ur sig nästan vad som helst.

**

Ett annat svar kunde ha varit :

-Den frågan ställer vi till dom som gör så.......

(kanske inte alls är påverkade av sprit eller problem  med hämningar ..osv ?!)

Då behöver du inte gissa mera i den frågan ,Wille !!!!

God Jul  wille

/Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltema kan väl inte vara dåligt.

Dom säljer ju ORIGINAL delar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Har ingen uppfattning om Biltemas fiskegrejor men nog fick sjörövaren in en fullträff.Det är alltid jobbigt att bli knockad, men ännu värre är det om man varit kaxig också, eller hur elanen.

Ice

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är skillnaden på den och den för 39,90:-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En del av BT:s grejer är  bra en del dåliga. Men på vissa  varor  kan man spara pengar.
Tex lösa  tändkablar, kostar över 800:- hos VP på  Biltema  landar  man ca 150:-

Impeller  halva priset  mot  VP. Ok  man får  fasa/grada kilen för att den ska  passa  kilspåret.

Båtvax,polish cleaner  mycket billigare  än tex HEMPEL.

verktyg helt ok för hobbyanvändande. Men ska  man använda  verktygen som om man bedrev verkstad kanske  man ska  ta  något dyrare och kändare  märke.

Som sagt man får  kolla  runt  i  handeln efter  kvalité och bästa pris. BT har  en del. Min erfarenhet av BT är  i alla fall bra  men väljer  även andra  produkter om dom är  bättre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är minsann inte bara BT:s grejor som kan vara av bristfällig kvalitet! Jag köpte (mot bättre vetande) 1 haspelrulle av märket Okuma (som Elanen rekommenderade) i paket med 3! st spön av varierande längd för det otroliga priset 399:-. Rullen kändes faktiskt riktigt bra och spöna verkade ok. Vilket otroligt fynd!!! Ja ända tills ca 3 veckor senare när veven gick i 2 bitar. Gick rätt av! Rullen var använd 2 gånger i insjö och gick av under normal användning (inte ens napp)!

Verkligen toppengrejor Elanen! 2.gif\

Mvh

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vi sluta hacka på personer för att istället föra ett vettigt forum?

Alla har haft olika upplevelser med grejorna från BT, det har inte med hur man är eller vem man är som person...

har jag fel eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Näää... Du har rätt!

Det märkliga är bara att vissa är helt säkra på att det är skräp bara för att det är billigt! Man har aldrig provat... och gör man det är man en idiot, framrör allt om man har satt delen på nåt dyrt fordon... även om det har fungerat bra i hur många år som helst!

Men strunt i det, vissa saker på BT är bra, vissa sämre... Väldigt mycket är dock mycket prisvärt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...