pudden 0 Postad 16 December , 2005 Hej jag håller på att konvertera en bil B20 till marinmotor och har en enkel fråga. Måste man verkligen byta till rostfria fryspluggar ? Kör bara i stockholms innerskärgård och inte så mycket per säsong. pudd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 16 December , 2005 Dom håller så länge dom håller! 1 år? 10 år? Det är främst tiden i vattnet inte körningen som knaprar på pluggarna. (Nya kostar 27 kr/st på Hansen och dom är lätta att byta.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 16 December , 2005 men det sitter ju hur många som helst på motorn och på toppen väl... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 16 December , 2005 totalt 6 stycken om jag inte missminner mig. En för varje cylinder, och två i toppen. Inga stora pengar alltså. Zigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 16 December , 2005 Tror ni man kan få det ränte fritt på 12mån? Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LasseF 0 Postad 16 December , 2005 Du behöver bara byta de tre som sitter på motornblockets högra sida, de på vänster sida finns det bara olja innanför. Sen sitter det ett par i toppen som oxo bör bytas om man vill vara på den säkra sidan. Mvh LasseF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 December , 2005 Hej! En tolkningsfråga .. konvertera en bil B 20 till marinmotor .. betyder detta att motorn kommer att bli sötvattenkyld, eller? Ifall det är så behöver du inte byta något. För i glykolblandningen rostar inte prylarna upp. //Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 17 December , 2005 Eeehh jag fattar inte Jag har köpt orginalfrostpluggar från Volvo Penta och de är inte rostfria Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 18 December , 2005 Rostfritt är inte samma sak som rostfritt stål. Frostpluggar till bil brukar vara av vanligt stål = rostar som fan i båt. Frostpluggar till båt brukar vara i brons = rostar inte = rostfria! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 19 December , 2005 Tack för nästan alla välvilliga svar pudd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 18 April , 2006 vad jag kan se så går det vatten innanför på andra sidan och dom rostfria pluggarna kostar 72 kr/st på Micab pudd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser