rikard 1 Postad 16 December , 2005 Hej Jag var och tittade på två båtar den ena kostade tvåhundratusen den andra fyrahundratusen. Jag bestämmer mig för den som kostar tvåhundratusen men efter provkörning i två dagar så vill jag ha den som kostar fyrahundratusen. Jag åker till säljaren och säger. Du har fått tvåhundra tusen av mig för den här båten nu får du också båten som är värd tvåhundra tusen,så jag vill byta till den som kostar fyrahundra tusen!!!!! funkar det tro???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 16 December , 2005 Ja, du.....skolkade du alltid på matte lektionerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 18 December , 2005 Det kan ju finnas ett mått av klurighet i frågan. 1. 200 000:- 200 000:- är ju givetvis 400 000:-. Det är den mattematiska delen. 2. Båten har varit i vattnet och är därmed begagnad! Jag tror, beroende på vilken handlare det är, att Du är körd då men att det går att lägga lite mera emellan så har Du din affär. Jag hade nog försökt det som säljare i alla fall. Det finns nog inget öppet köp på båtar eller ???? (Steve, affärer är väl din sida...seriöst alltså) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 18 December , 2005 Jag hoppas verkligen att du inte jobbar som säljare... Hoppas du skojar, annars läs det engång till... Ha en GOD JUL Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 19 December , 2005 Sorry, såg inte det skojiga i inlägget, faktiskt...:-) Jag trodde att han hade en seriös fråga i och med att diskussionerna ibland går höga om Du skall få provköra en båt men får nej med kommentaren: Då är den begagnad Så det var därför jag svarade så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser