prahna 0 Postad 13 December , 2005 Jag kommer att köpa en Walkaround i år men har inte kunnat komma på vilken man skall ha. Hade kollat på en Hydrolift T20 men tjejen är lite negativ till denna då den går för fort:( Hon vill ha en snipa men det vill inte jag... Så nu blir det troligen en kompromiss, en walkaround. Jag har kollat på Ryds 568GT med optimax 115hk Ryds 510 GTI med optimax 90hk Uttern S55 med optimax 115hk Vad finns det för liknande båtar som är snabbgående och som är trailerbara? Vad skulle ni välja? Tjejen är ju lite farträdd så det är bra om den har höga fribord. //Prahna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 13 December , 2005 Tjena! Vad är det för pengar vi pratarr om? Askeladden 635 är en kanonbåt med en 150hk för runt 300k beroende på årsmodell! /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prahna 0 Postad 13 December , 2005 Jag kommer väl lägga ca 120kkr, så det är ju mer styrpulpetwalkaround vi snackar om. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jimsson 10 Postad 13 December , 2005 Hej Har själv en Ryds 510 GTS, och tycker det är en toppen båt. Den är kanske i minsta laget för att vara en walkaround, det är ju ingen man springer runt i. Jag hade tidigare en Johnson 70hk på den, men har nu sålt motor. Troligen kommer jag att köpa en 90hk- 2talk med direkt insprutning till våren. För 120kkr borde du kunna hitta en bra 511/510 GTS. Själv gav jag 95kkr för 2 år sedan. Tror det kan bli svårt att hitta någon större båt för 120kkr. mvh /Jim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 13 December , 2005 Här har du ett alternativ: http://www.blocket.se/view/6339081.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 13 December , 2005 Du kan sjekke Crescent Exray V20. Den har djup V-botten og går meget godt i vågor. Har også hydraulstyrning og gode stoler. Båten får meget gode betyg i tester. Jeg hadde en selv med 70 hk Johnson 4-takt (Suzuki), og det var kanskje litt for svak motor. Bør nok ha 90 hk, som er maks for modellen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 14 December , 2005 Jag åker en Yamarin 5200 och är supernöjd. Du borde med lite tur kunna hitta en begagnad. Den nya modellen heter 5210. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 15 December , 2005 Ett anna alternativ är Atlantic: http://www.mariteam.se/nya_batar_Atlantic.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olaus 0 Postad 15 December , 2005 Det är ju låga räntor nu så ta i lite mer och köp en Doninger 710 WAC. En grym båt med walkaround på en sida, höga fribord, hög säkerhet, övernattningsmöjligheter, välj utom eller inombordare mm. Finns en bild i mitt fotoalbum eller kolla upp Artic Marins hemsida. http://www.articmarin.se/ lycka till Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 15 December , 2005 Hmmm... den båten verkar ju inte vara kattskit precis. Vad betingar ett sådant ekipage? Off-topic (så det skriker. Sorry!): hur får man till det rörliga vattnet som visas på hemsidan? Har sett det på andra ställen också och undrat hur man gör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olaus 0 Postad 15 December , 2005 Jag tror en standardutrustad Doninger 710 WAC utan motor ligger på en bit under 300. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prahna 0 Postad 15 December , 2005 Jojo, visst räntan e låg idag:) Men jag vill inte slänga ut så mycket på en sådan båt, särsklit inte med en utombordare...och med en diesel inbordare kostar den säkert skjortan... Så åter till saken, polarens brorsa har en askeladden med 90hk som verkar käck, tror den är ca 510 lång, undrar om den inte hette ntt med freestyle? Vad tror ni om den? Annars så har jag kollat på F-20 från hydrolift, men den verkar dyr:( //M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mkolm 0 Postad 16 December , 2005 Hej.. Bara för att reda ut begreppen. De båtar du säger vara intresserade av är styrpupletbåtar med mittkonsoll. En WA är en båt med krypin. Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser