Nozer 0 Postad 11 December , 2005 Igår hemtades denna skönhet hem. En Ockelbo T14 med 50hk mercury motor med elstart =) Så nu kan man juh lugnt säga att man ser fram emot kommande sommar !!! /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 11 December , 2005 Grattis! Önska dig en flytväst också så har du sommaren räddad/mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 11 December , 2005 Har redan ett gäng liggandes ssen min lilla gummibåt så flyter gör man =) Nödblloss, livlina o andra säkerhets saker däremot behövs då jag har säkerhets nojja. /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 December , 2005 Grattis. Skriv gärna en tråd när du har petat ner den i sjön. Har varit nyfikna på dessa i och med att det finns en hel del till salu och enligt alla skrifter så var Ockelbo riktigt bra båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fveduk 0 Postad 11 December , 2005 Hmmm ser mer ut som en ockelbo t 13 eller kanske rent ut av är en ockelbo arkipelag. hehe vet faktiskt inte riktigt men det är väl en 60 talare, det fanns ju någon som hette t15 oxå va? En riktig skönhet vare i alla fal, du får ta och sköta henne ordenterligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 11 December , 2005 Välkommen i penningförstörarnas gäng Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 11 December , 2005 jag är nybliven vrakägare:-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 December , 2005 Jajaja, Gedda..... De flesta människor nöjer sig faktisk med normala och hela båtar...:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 12 December , 2005 Äch, det räcker nog att lägga ny tätning mellan borden... Fint med tydligt markerad vattenlinje.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 13 December , 2005 Grattis ! Du kommer nog inte att ångra dej ! Tror knappast att du kommer att problem med motorn ialafall, en gammal mercury Dom bara går och går! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 December , 2005 men som ni ser så är det ju bara att sjösätta vattenlinjen är ju precis under sprickan :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 December , 2005 steve det va ett bra förslag.. då slipper man ju bära så jävla mycket när det är semester. all pilsner väger ju en del :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 December , 2005 Det här är mitt senaste förvärv. Ser ni så fint jag har dekorerat med juleljus i fönstren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antonov 0 Postad 14 December , 2005 Grattis!! Sjäv funderar ju man på att införskaffa sig något liknande det här: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skynorstrom 0 Postad 11 Februari , 2006 Har funderinga på att köpa en T14 är det en båt du kan rekomendera?? Nu har du väl iof inte hunnit vara ute och åka med den. Men man brukar ju få ett rätt så bra intryck om det är en bra båt eller ej ändå. Tack på förhand/R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 11 Februari , 2006 Nu har jag juh som sagt inte haft ngt möjlighet att kolla över båten så noga efterssom det inte e lite snö ute här direkt =/ Men jag är lite osäker om det är just en T14. Måtten stämmer inte riktigt. Men i grunnne ser det ut att vara samma båt i princip, bortsett från att den här verkar vara ett par decimeter längre o bredare. Båten verkar vara rejält byggd. Stabil o fin. Tjockt laminerat skrov och inget snålat på så sätt. Ser även ut att gå rätt bra i vattnet om man jämför formen på den med andra båtar jag åkt med så ser den snarlik ut. Vilket gör att jag hoppas den är ika sjöduglig som dessa. /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
winga29 0 Postad 12 Februari , 2006 Grattis till din fina båt. Har haft en exakt lika fast med en 60 hk mariner. Gick riktigt fint, slog lite i hög sjö men gick fint till att dra skidor och weakboard med.gick ca 35 knop med 60 hk mariner o något långsamare med en 50 hk mercury. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 12 Februari , 2006 Påminner väldigt mycket om min gamla Jofa Sport från 68:a. Härlig båt! Perfekt för vattenskidor. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellboy 0 Postad 13 Februari , 2006 Ä det inte så att trä-båtar blir täta när de har legat i vattnet ett tag Så sätt in i sjön så försvinner nog de små sprickorna i skrovet,HAHA! Hat bra mina vänner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Februari , 2006 ska till vraket idag och riva lite i skiten.. annars tätar plast jävligt bra :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 13 Juni , 2006 Längre upp i tråden efterfrågades det om hur båten beteer sig i vattnet osv. Har nu iaf fått klart för mig att det inte är ngn T14 då den är för stor. Den här är 4.50 x 1.80, dvs ett par decimeter större åt alla håll än en T14. Men tror ändå båtarna är snarlika då man kollar bilder på dom, bortsett från att denna är som sagt lite större. Kan iaf svara nu då båten varit sjösatt drygt en månad. Hade lite problem med att fören slog i början, men detta åthjälptes sedan motorn sänktes ner ett steg närmare aktern med justerpinnen. I övrigt så går båten riktgt bra och stabilt. Varit ut 4personer som mest i den, och med 50hästarn som sitter på toppar den ganska precis 25knop med dessa 4pers i båten. Mycket lugn och stabil båt som klarar lite lagom med sjö iaf. Ingenting jag skulle ge mig ut på ngra långresor i havet med direkt, men en vanlig lite halvblåsig dag klarar den skapligt så länge man inte går med fullt spett mot vågorna utan håller sig sansad med gasen. Stabil även vid svängar, dock ej provat att göra ngra dramatiskt hårda svängar än, men vanliga lite hårdare klarar den bra utan att det blir raggligt. /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury-200 0 Postad 26 Juni , 2006 Hoppas du är nöjd. Ockelbo är bra båtar. Vi har en ockelbo s19 och är nöjd med den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stabb1 0 Postad 29 Juni , 2006 Hej! Verkar inte vara en T14. T14 har trubbig för och är ca 4.05m lång. tittar du i profil på båtens för under listen ser du också skilnad.T14 har mer sluttande skrov(Eller hur man ska beskriva). Har en T14 själv med 65:a suzuki.Skitkul båt.Ha en tevlig Ockelbosommar.Hälsn. Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gizmo 0 Postad 29 Juni , 2006 Gedda - det skall väl vara bra ventilation i motorrummet ?? Det verkar perfekt på din båt !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hajen25 0 Postad 5 Augusti , 2006 Har en t 14 med en 55a evinrude triumpf från 68 och den går då bara fin fint. synd bara att det är så korta båt säsonger uppe i tärnaby med den elektroniska växlådan som finns i båten är den väldigt lätt att köra. Enligt gps så går den lilla rackaren 37 knop vilket är mer än nog för en sådan liten gocart på vattnet.. Ha en fortsatt trevlig sommar resterande båtägare för nu åker min upp för snart är det vinter....hm.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swedenfan 0 Postad 14 Maj , 2007 Kul! själv blev jag ockelbo t14 ägare för nästan precis 1 vecka sen. vid 14 år ålder!! Så efter två sommrar så ska den nog vara fin. Någon som har tips på vad som bör förstärckas ändras? Har alla över 45 hk? läste på hemsidan att max var 35 hk för en ockelbo t14.. tyckte jag vad vågad som köpte en gammal gammal 45 hk volvo penta. /Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser