mabe542 1 Postad 7 December , 2005 Någon som kollat in Beneteaus nya lågprisbåt Cyclades 39? Jag provseglade den i höstas, riktigt trevlig båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 10 December , 2005 Ingen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 13 December , 2005 Jag har varit ombord, men ej seglat. Enorm båt av charterkaraktär. Billigt byggd, vilket iof sig inte behöver vara dåligt. Jag har dock svårt med budgetbyggen som har röstjärnen på utsidan av skrovet. Detta i kombination med brett skrov gör att spridarna blir ruggigt långa. Någon kan kanske svara på vad det har för inverkan på hållfastheten och riggstabilitet. Om kölinfästning o dylikt vet jag inget, vore intressant att granska konstruktionen närmare. En nackdel i inredningslayouten är att det är svårt att passera förbi pentryt när någon står och brassar mat. Det är helt enkelt för trångt mellan pentry och mittersta soffan. mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser