Teamscandinavia 0 Postad 5 December , 2005 Hej! Behöver man konservera motorerna med glykol på sjövattensidan om man har båten i hela vintern och istället varmkör på tomgång var 14:e dag. Har värme i motorrummet så frysning är ingen risk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teamscandinavia 0 Postad 5 December , 2005 Tack för svaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 5 December , 2005 Det kan ju hända att strömmen går, oftast är det ju som kallast när det händer enl lagen om alltings jävlighet, så kosta på dig att fylla upp sjövattensidan med glykol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teamscandinavia 0 Postad 7 December , 2005 Tack för er a svar! För att veta hur mycket glykol jag skall köpa vore det kanon om någon kan uppskatta hur många liter glykol jag behöver/motor. Motorerna är Penta TAMD 70E på 300 hk vardera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 2 Januari , 2006 Glöm inte köpa glykol på rätt ställe, det kan skilja mycket pengar. Jag köpte min på granngården (fd lantmännen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 2 Januari , 2006 Begagnad kylarvätska (glykol vatten) duger utmärkt att konservera med (sjövattensidan). Jag använder det sen flera år tillbaka, o det kostar inte ett öre. Om man inte har tillgång till det själv finns det säkert att få på närmaste bilverkstad om man ber snällt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser