jacobh 0 Postad 5 December , 2005 Hej. Jag behöver en kartplotter kombinerad med ett hyggligt ekolod. Ekolodet ska fungera för sportfiske, hela enheten ska helst vara hyggligt medtagbar för att kunna monteras i en styrpulpet. Några tips? Tack! Jacob Holmqvist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grynna 0 Postad 5 December , 2005 Jag har en Garmin 178 ci. Funkar mycket bra och är lätt att ta med hem från båten. Bra pris hittar du hos www.powerpc.se. Aktergivare är med i priset hos powerpc, i alla fall när jag köpte! //Grynna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 5 December , 2005 Hej Jacob, Jag kan rekommendera Humminbird 595C(X) Fishfinder som jag skrivit lite om i denna tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=72375 Hälsn, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiske 0 Postad 5 December , 2005 Hej Jag kan rekomendera Garmin 2010 c och 3010c Om man vill så ansluter man en ekolods modul gsd 20 så blir det både ekolod och kartplotter!! vilket funkar kanon!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiske 0 Postad 5 December , 2005 Hej Jag har Garmins 2010c som jag har till ekolod med gsd 20 modulen och en Garmin 3010c till kartplotter tycker att det funkar bra!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 5 December , 2005 hello ! jag kör med en garmin 178c 0ch det funkar fint, plottern är kanon trots relativt liten skärm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 5 December , 2005 Har du sån lyx Mala??? hehe Ja har en gammal och liten skrutten svart vit plotter hehe funkar iaf tills vidare hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 5 December , 2005 Ang frågan så tror jag på Grynnas ide. den hade jag köpt om jag var ute efter något nytt. Vettiga funktioner till ett bra pris och säkert mycket lätt att använda... hare gött Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
amatius 1 Postad 5 December , 2005 Hej, jag har kört med Lowrance under ett par år nu och jag har föregångaren till denna modell som jag länkat till nedan. Den heter LMS-330C och den har fungerat fantastiskt bra. Jag har använt den till att lokalisera vrak bland annat. Bra och enkla funktioner och billiga kort. Jag betalade på mässan för ett par år sedan 13500:- för ett komplett set med chip och enhet...och då har jag kort över hela östersjön och en bra bit till. Vettiga pengar om man nu inte vill lägga 20.000 http://www.lowrance.com/Marine/Products/LMS-337CDF.asp //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiske 0 Postad 5 December , 2005 Nej självklart behöver man inte ha så dyra och stora instrument!! Men om man väljer en skärm garmin 2010 el 3010 med gsd 20 ekolodsmodul så går det att köra delad skärm 5 tum ekolod 5 tum kartplotter Då har mindre instrument att plocka ner!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser