Johan_I 0 Postad 3 December , 2005 Jag har problem med magneten pa min startmotor. Nar den ar kall sa slar den inte till, men nar motorn ar varm funkar det utan problem. Jag vet att man kan byta den. Men jag tycker om att meka sa jag undrar om det ar nagon ide att plocka isar den och smorja upp den. (Har inga svenska tecken pa mitt tangentbord, hoppas ni ursaktar.) MVH Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 3 December , 2005 Låter som en bra ide, ska nog inte smörjas med ngt tjockare. Prova typ symaslinsolja... Lycka till / Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 December , 2005 AQ 130! Har en vanlig startmotor till B20. Prova prylarna innan du börjar plocka isär något. För jag har svårt att tro att felet ligger i startmotorn. Utan i strömförsörjningen... (men det är aldrig fel att göra rent)/mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mekainkern 0 Postad 4 December , 2005 Det kan fungera men ha inte för stora förväntningar, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 7 December , 2005 Inte så svårt att byta bara magneten...väl? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pille 0 Postad 11 December , 2005 det låter som att manöver magneten e kass. fungerar den om man slår lite lätt på magneten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser