Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
marbleman

Nautilock bra eller?

Rekommendera Poster

Någon som blivigt av med sin motor med nautilock? Okey, visst finns det korkade banditer som inte hajjar vad d e men det skulle va intressant att få veta andras erf. Har precis köpt motor med nautilock och det är rätt svårt att få info från dem.

ha de! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nautilock har ingen större avskräckande effekt på de mer professionella tjuvarna skulle jag tro.

Har själv BoatGard 200S som är en elektronisk startspärr precis som Nautilock.

Kolla lite här:

Länk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja, jag tror nog att någon med hyffsade kunskaper om motorer och elektronik kan lura ut hur dessa anordningar är innkopplade. det vore nog bättre om startspärren var integrerad i motorns elektronik från tillverkaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nautilock är en säkerhetsrisk.

Tänk situationen då man får motorproblem utomskärs. Du gör en provisorisk reparation för att ta dig hem. Då tror nutilock-eländet att någon håller på att sno båten och stänger av.

Elektronik är roligt men jag anser att motorer inte skall pyntas med onödigt elektroniskt skräp som kan ställa till med bekymmer. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okey, torpedo,nautilock har en nöd avaktiveringsfunktion via pin kod. Vet du eller tror du att nautilock har manipulationsskydd? isåfall var har du fått reda på det? Det verkar svårt att utvärdera funktionen och effektiviteten  med nautilock när man inte får veta något, villket ifs är bra...det enda man kan konstatera är att även motorer med NL stjäls.

ha de 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har boatguard med gps, gsm-funktion. Det fungerar hyfsat men har faktiskt strulat ibland. Jag har INTE kopplat in startspärrfunktionen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har själv Nautiloc och har inte blivit av med motorn. Anledningen till att jag monterade detta var att det eliminerar självrisken vid stöld samt att det känns bättre, då har jag liksom gjort allt som går för att inte bli av med motorn. Sen kan man ju alltid ha otur. Men man kan ju hoppas att de tar nån annans motor istället.
Båten ligger utanför Norrtälje där motorstölderna har ökat markant sedan färjorna började gå till Estland.... 8 motorer stals förra hösten vid våra bryggor!!!

Har dock haft lite problem med räckvidden på av/på dosan, vet inte om det är batterierna eller nått annat. Kan vara lite irriterande att vänta de där 90 sek om man försöker starta motorn itron av att man stängt av Nautilocen. Men annars har det funkat bra. Får se till våren när motorn skall på igen och batteriet skall kopplas in, då kan jag återkomma med eventuella problem....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag tycker nautilock är bra det avskräcker i alla fall en stor del småtjuvar.

Tja och dom andra dom har väl också en lyftkran till sit förfogande så där hjälper ingenting.

mvh

paul

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många falsklarm. Microvågsensorn är kass och gps:n falsklarmar ofta vid sämre täckning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kontakta Göteborgs Marinservice AB om du vill ha information. Hade du haft en Trackme spårsändare monterad på motorn så hade du hittat den ganska omgående. Bra rabatt på försäkringen dessutom samt eleminering av din självrisk och nöjet att få ta dom som tillgripit din motor i nacken. Gå in på www.trackme.se så kan du läsa om ett typexempel.

post-481-1394234727,5931_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...