Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
leipet

Flipper 620C

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med lite fakta ang. Flipper 620? I alla faktablad jag läst så skall Flipper 620, 620C ha följande data: L 6.2m, B2.4m, och vikt 800kg. Jag har nu en vanlig 620C-92 med utombordare på gång i Tyskland. I den annonsens faktablad står det följande: L 6.5m, B 2.5m och vikt 1300kg. Alltså helt andra data. Säljaren skriver också att båt motor trailer väger 1800kg. Motorn är en Honda 90hk 4-stroke. Vad stämmer i det här? Finns det olika varianter på 620C? Jag förstår ingenting. Vore tacksam för hjälp!

Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag hade min Flipper så vägde den 1300 kilo.

Så 800 måste varit utan motor, tom tank och ingen bröte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Enligt flippermarin ska 620 vara L 6,24 B2,40 och väga 900 kg. Motorn du nämner väger säkert ca 200 kg och lägg till bensin, ankare mm så stämmer nog vikten. Längden på 620C är samma som vanliga 620. Skillnaden är att C är mer utrustad se ett annat foruminlägg: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=7960&highlight=flipper 620

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man tittar på www.flippermarin.se och klickar på Företaget --> Historik kan man om Flipper 620 läsa:

• 6.24 m
  • 2.40 m
  • 900 kg
  • 1976-94
Om just modellen 620 C står det dock inget (vet inte om samma data avses för den).

Verkar ju lite skumt i annonsen du läst... Kanske läge kontakta Flipper Marin för att få begreppen utredda?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...