Peter_K 4 221 Postad 23 November , 2005 Hur mycket kommer jag att få betalt för att jag gör reklam för ert företag genom en vimpel i masten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinum 0 Postad 23 November , 2005 Jag/vi för min/vår del ser fram emot att få kontakt med andra MG:are genom att kunna se vimplar på båtarna i sommar. Det är ju ett ypperligt sätt att hitta varandra. Nog betalning för oss.... Hur mycket inbringar din Sverigeflagga varje sommar? //Ru Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 23 November , 2005 Peter K din betalning får väl bli att du över huvudtaget får sätta en vimpel i masten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 23 November , 2005 Jag har vimpel i masten, en fin en med båtklubbens märke på. En klubb som jag är medlem i, betalar för att vara med i och är en del av är inget konstigt att flagga för, men ett företag...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 23 November , 2005 Hej på er. Vi håller som bäst på att ta in priser. Som det ser ut nu så verkar det som att priset hamnar under 100-lappen inklusive moms, frakt och emballage. mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 23 November , 2005 Japp, jag förstår att det kommer vara frivilligt. Jag kommer inte att införskaffa en vimpel, men är villig att hyra ut sejnfallet som reklamplats till en årskostnad, priset beroende på vad jag gör reklam för, för MG kan jag nog hitta en bra taxa :-) Jag får betala om jag väljer att ta hem mina matvaror i en köpekasse från affären, även det är frivilligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 23 November , 2005 Tack, jag tror jag kommer behöva det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 23 November , 2005 HAHA lyckas du Peter så kan det bli dyrt för MG då alla vill ha betalt för vimpeln. HAHA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 24 November , 2005 perfekt! då kan man ju köpa ett tiotal.. eller tre i alla fall.. med tanke på ens flotta :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 29 November , 2005 Hur mycket får ni betalt för att era båtlogotyper står på era båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 29 November , 2005 Jag kan bara tala för min egen del. Det finns bara en logga på båten, bifogar bild. Det är knappast att beteckna som reklam, då den inte syns av närliggande båtar och personer. Den är placerad på luckan till ruffnedgången. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 30 November , 2005 hur tänker du peter? MGs vimpel är helt frivillig att köpa och att hänga upp.. jag ser det som en kul grej och att chansen ökar att man råkar på en annan sjöbuse som hänger här på MG. är du snål?? priset på vimpeln är ju som en piss i havet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 November , 2005 Jo, jag tänker så här: Maringuiden är ett företag med marin anknytning som livnär sig på att köpa och sälja saker och tjänster och vars verksamhet är webbaserad. Som publikdragare har man ett mycket trevligt forum som jag lägger ner alldeles för mycket tid att skriva på (4-siffrigt antal inlägg, suck...). Hur som helst köper jag en hel del prylar till båten på Watski, säkert i likhet med många andra. De ha bra service, men de är inte billiga. Skulle du, Gedda, kunna tänka dig att köpa en Watskivimpel för 100 kr för att flagga i masten med, eller något annat marinföretag? Jag menar bara att normalt är det företaget som betalar dig för att få göra reklam på din privata egendom, inte du som betalar företaget för att få göra reklam för dem (med undantag av vissa klädesmärken möjligtvis) genom olika former av sponsring. Jag är heller inte främmande för att flagga om jag skulle vara med i någon marin organisation, t ex SXK, Blå Flagg, MYS, SYS, GYS etc (fast nu är jag inte det...) Det är som flera påpekat frivilligt att köpa vimpeln som skall anses vara till bra pris. Jag kommer inte göra det av ovanstående anledning. Och nej, jag är inte snål... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 30 November , 2005 Anledningen till att det erbjuds en sådan vimpel, om jag nu minns rätt, är väl att medlemmarna själva som har kommit med det önskemålet. Och då kommer väl det i ett annat ljus? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 30 November , 2005 ur mitt perspektiv ska jag ha min vimpel i masten för att kunna hitta likasinnade som tidigare nämnts. jag är inte ute för att göra reklam för mgs tjänster. visst frågar ngn vad det är för vimpel så får man väl förklara. Jag skulle aldrig för mitt liv köpa en watski eller hjertmans vimpel... dom tillför inte MIG något. däremot har jag SSRS och en VHF vimpel i masten. för att det tillför mig något. SSRS kommer direkt och assisterar och VHF är ett stort kommunikationsmedel på en båt. MG tillför mig något. MG ger en gemenskap här på forumet och inte minst chatten och är det något man undrar så finns svaret inte allt för långt bort.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmunther 0 Postad 30 November , 2005 Jag gör gärna reklam för MG så snabba på med vimpel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 30 November , 2005 Hej, Vimpel är på G. Vi hör av oss inom kort. Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 November , 2005 Du köper fortfarande en reklamflagga. För mig personligen ändrar det faktum att idén ursprungligen kom från klottrare här. Att skaffa en flagga är frivilligt och om man känner att man kan få ut något av att göra gratisreklam för ett företag så är det klart man skall göra det. Hade man valt att göra en flagga med t ex bara sextanten som man har som emblem i hade jag kunnat fundera på saken, då hade invigda kunnat känna igen varandra och nyfikna kunnat fråga, men nu känns det lite för mycket reklam för min smak... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 November , 2005 Jag har inte anmält något förslag. Jag anser att ett företag kan bekosta sina reklamprylar själv, även designen av dem. Sextanten var ett exempel, jag kunde lika gärna ha exemplifierat med en helorange flagga eller en stjärnformad strut med lösnäsa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 November , 2005 Det var otroligt generöst av dig, men jag kommer nog inte att använda den ändå, men återigen tack för omtanken! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 November , 2005 Lasse, skall jag tolka det som att du tycker jag surar ihop och om jag tycker något annat, håll det då inom familjen..., dvs ventilera det inte här i forumet, eller..? Jag hoppas verkligen att det inte var det du menade, jag trodde det fina med detta forum var just att det var OK att vara av avvikande åsikter. debatterna blir ganska tråkiga annars. Ett fritt forum är mycket bra, men kverulans och oförstånd är bara skämmigt! håller jag fullständigt med om. Hoppas då att det är OK att min åsikt avviker från din och flera andras här i detta fria forum. Att du kommer att använda vimpeln på er båt och säkert få mycket glädje av den ifrågasätter jag inte en sekund, det är säkert många andra som håller med dig där. Detta är inget jag vill frånta någon. Tanken från min sida med denna trådstart var att väcka uppmärksamhet kring det märkliga att många verkar så pigga på att betala för ren företagsreklam i vimpelform. Uppenbarligen har detta väckt en hel del känslor om man tittar på antalet inlägg i denna tråd. Att jag skulle få betalt för att använda MG´ s vimpel eller ens få den skickad till mig gratis trodde jag aldrig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 30 November , 2005 Jag håller mer med dig, Lasse. Det är väl kul med en vimpel. Frågan är hur man ska prioritera för att det inte ska bli ett veritabelt flaggspel i sejnfallet. Fasen, man är ju med i både Kryssarklubben, Vindö Yacht Club, Sjöräddningssällskapet... Snart kommer kanske fendern.se med en vimpel också. Hmmm... vi får väl se... I princip tycker jag det är kul med vimplar och jag håller med dig Lasse om att det är kul att träffa andra aktiva på olika fora IRL och skapa nya kontakter och vänner. Vad kan väl vara trevligare än att ramla på någon MG:are eller fenderist längs kusten. Åh, vad jag plötsligt längtar till sommaren.... För att travestera en känd stålseglare: *VIMPEL ON* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 1 December , 2005 Jag antar att ni menar SIGNALSTÄLL istället för flaggspel, som ju är själva anordningen som flaggen hissas i. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 1 December , 2005 Först vill jag kommentera följande skrivet av Lasse: surar ihop kverulans och oförstånd skämmigt! smörja kverulerar uppträder skämmigt Detta tar jag som rent personliga påhopp och är uppriktigt förbannad! Jag kan inte se att jag på något sätt uppträtt skämmigt för att jag uttryckt min personliga åsikt!!! Jag har inte på något sätt klankat ner på användandet av en vimpel, om man nu tycker det är kul är det klart man skall göra det (jag börjar låta tjatig om detta, men det känns som om det inte riktigt går fram). Men det är kanske så att när argumenten tar slut från din sida är det lättare att se mig som sur och tvär...? Tycker du verkligen att det jag skrivit saknar substans? Och i så fall, varför har du kommenterat det? Jag är väldigt nyfiken på vad du menar med att den här sajten Maringuiden drivs mycket på frivillig basis och önskar en kommentar till följande från din sida: Stora resurser har lagts på utveckling av portalerna. Sedan våren 2002 ägs & drivs Maringuiden.se och Instantmarine.com av Swedic Marine AB Det är inget fel i att maringuiden.se är ett företag, ägs av andra företag som förmodligen förväntar sig en ekonomisk avkastning, jag tycker dessutom att de gör ett bra jobb, ingen kritik där från min sida. Den frivilliga basisen, är det forumet? Och om det skulle göra dig ont om dom fick ännu en reklamintäkt p.g.a. vimpeln? så tycker jag verkligen inte det, tvärt om! Otroligt snyggt att man kan göra reklam för ett företag på detta sätt - privatpersoner betalar för att få göra det, efter att samma personer gratis har ordnat med framtagning av densamma! Detta är PR på hög nivå! Jag är imponerad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 1 December , 2005 detta låter lite som svensk avundsjuka! peter har du ett företag? isåfall tryck upp en vimpel så ska jag köpa den och hänga upp i masten den med... förresten så är det ju vi själva som vill ha en vimpel för att framhäva maringuiden så vi får fler medlemmar här och dom kommer säkerligen med nyttiga tips som både du och jag kan ha användning för... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 1 December , 2005 Suck... Neeeej, jag har inget företag... Neeeeej, jag är inte avundsjuk. Jag tyckte jag skrev att jag var imponerad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser