Gameburg 1 Postad 12 April , 2006 Tackar! Tror att du såg den andra tråden vad händer med era plastsnipor i vinter? och råkade svara i fel tråd? Misstänker att den gråa motorpanelen ska vara svart och inte grå, prova med lite svart-skokräm-för-bilar, dvs sådant man har för att svarta upp kofångare lister mm, kan bli riktigt snyggt! Om du bestämmer dig för att slipa och lacka trät i nidelven, tänk på att mahognyn är ganska tunn i plywooden så det är lätt att slipa igenom! /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 19 April , 2006 Välkommen zmira! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 24 April , 2006 Litsegard med sin KB22 hälsas välkommen! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 7 Maj , 2006 Välkommen Masa! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 8 Maj , 2006 Har försökt att anmäla mig, men tycks kommit bort i hanteringen? MvH Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 8 Maj , 2006 Konstigt, försök igen så godkänner jag din ansökan! Jag kan inte lägga till dig utan din ansökan (begränsade admin-rättigheter). mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Masa 0 Postad 9 Maj , 2006 Tackar så mycket. Var ute med båten nu i helgen och hade första övernattningen. Känns underbart att sommarvämen äntligen har kommit hit. Min båt ligger på Vindön,(orust) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 Maj , 2006 Nu är du inlagd som medlem, välkommen Rubank! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 11 Maj , 2006 Tack för det. Har en riggad Monark 690 från -75. Hemmahamn Mariestad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 11 Maj , 2006 Nu ligger hon i vattnet igen! Sjösatte i tisdags. Fick en gör go tur mellan Tångudden och Björlanda Kile. Såååå gött! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 11 Maj , 2006 F-n vad avis jag blir, har typ 3-4v kvar till sjösättning:( /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 11 Maj , 2006 Varför så lång tid kvar? Håller du på med jobb på båten? Mvh: Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 11 Maj , 2006 Gulan har tagit sin jungfrutur med sin nya familj dvs husse och mig, med som förstärkning hade vi svärfar från hjortronmyren utanför Jokkmokk och sonen fårn asfaltjungeln i Hägersten! Vilken församling! Vi puttrade på i 7 timmar och 6.2 knop innan vi lade till i vinterhamnen där hon tillfälligtvis skall få vila sig innan nästa etapp. Vädret var förstklassigt på Mälaren den dagen men ack så kallt fast landtempen låg på 22. Höjdpunkten var onekligen slussningen i Södertälje. Det gick mycket bättre än vad vi vågade hoppas. Fröken Gul skötte sig alldeles utmärkt och det var inte alls oävet att åka båt, fast jag kommer aldrig mer att frivilligt välja en såå lång dagsetapp om det inte regnar och vi är på väg hem. Nu skall hon snyggas till och få en värmare, några små inköp måste göras och sedan är hon klar för sommaren. Birgitta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 12 Maj , 2006 Skojar du ;-) Nya dynor (Sytt själv, endast en iläggsdyna kvar) Ny inredning under kapellet(kolla mitt fotoalbum) Ny el (Det mesta bytt) Ny motor/durk isolering Bytt diverse packningar i kylsystemet Tryckvattensystem Tätat om rufftak (fick byta en innertakskiva) Monterat bottenventiler till toan samt nya genomföringar Ny instrumentpanel Ny vattenavskiljare Monterat ny GPS Kvar att göra: 1 dyna Skruva fast toan, samt ryggstöden i ruffen Städa ur, avtäcka, tvätta, vaxa, bottenmåla Ny axelanod mm mm mm Jag kommer ju på nya grejer att göra hela tiden;-) /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 12 Maj , 2006 Norton önskas välkommen! Kul att vi börjar bli ett gäng nu (närmare bestämt 33st). Jag tänkte dra ihop en plastsnipeträff i sthlms skärgård ngn gång efter midsommar. Ni som inte bor i sthlmområdet får givetvis oxå komma även om vissa av er får långt att åka. Kanske ni på västkusten kan dra ihop till träff? Jag återkommer senare med datum och plats. mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 12 Maj , 2006 En rejäl premiärtur Min premiärtur brukar bli ca 30min från iläggsplats till hemmahamn;-) Jag hoppas dock kunna använda båten så mkt som möjligt i sommar även om det är lite knepigt att ordna kattvakt (3st!). /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 12 Maj , 2006 Ja jösses.... Själv slet jag mellan hösten 2004 till våren 2005 med min båt. Ny motor, el, dynor, instrumentpanel o.s.v o.s.v.... Jag hade båten hemma och en bekant som kör båttransport hade sagt att han kunde ta den när han hade tid. Han ringde är jag målade botten, så det blev till att snabbt avsluta och köra. /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 12 Maj , 2006 Så länge du ligger mitt ute på sjön så är det väl ingen fara med katterna- dom hoppar knappast i men vid land kan du kanske göra vissa kattförluster. Välj för katten en holme utan träd och lagom stor att knata runt på tre minuter så kan katterna hänga me. nej visst är det enklare med hund som kan vara kopplad, själv ser jag med bävan fram emot att åka på tur med två taxar och en hovawart! vi skall prova landgången i kväll och gud hjälpe oss om det inte funkar att maka upp den stora via landgången, då får husse raskt börja styrketräna för att kunna hiva 35 kg hund av och på. Dessuton är snipan vinglig!!!!!!!!!!!!!!! jag har bara åkt segelbåt förut och den är tusan så mycket stabilare, den här baljan vinglar ju hit och dit som en begagna galosch när man kliver omkring på den och den en otrevlig vana att luta betänkligt när man kliver längs s-däcket för att komma i sittbrunnen. Huga för att lotsa fram storhunden oxå. Vi lär få öva vid en obefolkad kuststräcka( så att inte folk runt om garvar ihjäl sig när någon trillar i. Ser verkligen fram emot en varm sommar så att vattnet blir bekvämt att trilla i. B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 12 Maj , 2006 Lite jobbigt med allt katthår i båten, katterna funkar så att när de blir stressade eller oroade fäller de päls utav bara h-e. Har provat att ha med en av katterna, men han var skitskraj så det är mest synd om dem. Ni får skaffa en nidelv 24 de är grymt stadiga när man går på skarndäcken trots att jag väger dryga decitonet;-) Eller skaffa en stor däckslucka. /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 12 Maj , 2006 Hej Skönt att veta att det är fler som stökar i båten just nu...när man egentligen skulle ha sjösatt. Förruffen Skrovsidorna - Isolera Ny inredn-matta (dock ej längst fram) Hylla BB sida under skarndäck Måla runt alla fönsten Garderoben - Nytt skott Installera ny CD-stereo Förarplats Laga fastsättning av gas,- växelreglage Montera nya förarstolen Skottet mellan förarplats o toa skall lackas Tillverka panelfront för bl.a. VHF Montera VHF;n Avlastningsplats - Sittplats (passäte) BB-sida Wallasvärmaren slangar bort BB sida Ny durk (skiva) i alla 3 skåpen Nya skott - Alla 3 skåpen Pentry m skåp lådor samt skärbräde Sittbrunn Montera lagununderredet Bord i sittbrunn slipas o lackas Övrigt Främre motorluckan skall plastas kläs om med nytt skinn, samt sätta fast durkmatta Byta/flytta på luftslangen till dieseltanken Fönstren skall tätas Sy fodral till kapellet (när det är nedviket) Trollingriggning Impregnering av kapellet efter tvätt Tillverka o montera rostfri platta där skorsten (från värmaren) satt Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 15 Maj , 2006 Välkommen adec540! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
adec540 0 Postad 25 Maj , 2006 Tack tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 5 Juni , 2006 Laand hälsas välkommen! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 5 Juni , 2006 Tack Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddan-gbg 0 Postad 8 Juni , 2006 Tackar ! Är en 27 årig kille som alltid haft ett båtintresse, har nu köpt mig en liten snipa vid namn Adec 530, ska bli riktigt kul med min första riktiga båt, har haft ett par sportbåtar innan, men tröttna efter all problem me motorerna. Återkommer med lite bilder efter helgens tur, ska ju bli finfint väder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 8 Juni , 2006 Adec 530 är en trevlig liten båt. Hade en sådan själv innan nidelven jag köpte i höstas. mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 8 Juni , 2006 Välkommen Grodhavet! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 Juni , 2006 Välkomna Borgis och Hanwis! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 Juni , 2006 Nu har jag fixat en egen logo till plastsnipeklubben. Tänkte att det var dags nu när vi börjar bli några stycken. Vad tycks? mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 Juni , 2006 Jag håller också på att sammanställa en medlemslista över plastsnipeklubben. För att lättare kunna ta kontakt med er medlemmar vid tex anordnandet av träffar o dylikt så vore det jättebra om ni ville maila mig följande: användarnamn, namn, län/region/stad/hemmahamn, båtnamn, båtfabrikat, modell, årgång samt även er mailadress (telefonnr tas också gärna emot). Det sista är givetvis frivilligt och det är inget jag sprider vidare, men det skulle underlätta en del då alla inte är så aktiva på MG och ser alla trådar osv. maila till: patrik.gamberg@osteraker.mail.telia.com mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser