ralle 21 Postad 28 November , 2005 Om vi ska återgå till dom bästa motorerna igen... Evinrude 33 hk -69 !!! Svek aldrig och ett mycket trevligare ljud än i morderna motorer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 6 December , 2005 Det där är ju en riktig Goding .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 6 December , 2005 Sämsta utombordaren genom tiderna utan konkurens är Evinrudes ficht motorer. Nya E-tec verkar bra däremot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Immeln 0 Postad 7 December , 2005 Evinrude FICHT-RAM= Framtidsteknik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 7 December , 2005 Immeln! Ficht RAM, är det nån nyare variant än det skräp som bara hette ficht o satte Omc konsernen i konkurs pga usel kvalitet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Immeln 0 Postad 7 December , 2005 Ja den kom senare (2000) och den var så bra att Bombardier sedan utvecklade den till E-tec. Evinrude 75 och 90 hk 60 graders V4 FICHT® Ram Injection™ Specifikationer Rek akterspegelshöjd 51 cm (20) Motorblock vändspolad 60 graders V4 Borrning/Slaglängd 91 mm x 65,7 mm Cylindervolym 1726cc 12 V elstart FasTrak trim & tilt Effekt på propelleraxeln 75 hk: 56 kW vid 5000 varv/min / 90 hk: 67 kW vid 5800 varv/min Fullgasområde 75 hk: 4750-5250 / 90 hk: 5500-6000 varv/min Utväxling 13:26 F-N-B Laddning 35 A med spänningsregulator S.L.O.W. varningssystem för överhettning Fjärrstyrd Motormonterad tilt- och trimkontakt Exklusiva funktioner FICHT direktinsprutning Deep Guard korrosionsskydd i 13 steg FasTrak tilt för bättre acceleration och jämnare gång 35 A laddning Ångseparator eliminerar startproblem orsakade av bensinångor som blockerar bränsletillförseln Helgjutet motorblock för större hållfasthet och tystare gång S.L.O.W. varningssystem för överhettning System Check varningssystem Ytterligare funktioner Anslutning för färskvattensspolning. Anslut en vanlig vattenslang. Motorn behöver inte gå. Uni-Forge smidd vevaxel Motormonterad trim- & tiltkontakt Oljeinblandning Varning för oljebortfall Rostfria bultar i motorblocket Varning för låg bränslenivå Fördelar mot konkurrenterna High Frequency Multi Strike CD-tändning mot standard CD-tändning En injektor i varje cylinder Helgjutet motorblock FasTrak mot konventionell Power Trim & Tilt Lägre vikt 185 kg mot 171-190 kg Yamaha Lägre bränsleförbrukning Lägre oljeförbrukning Extra tillbehör Fjärrstyrning och instrument Förkromad vattenpumpinsats Fullt propellersortiment Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 8 December , 2005 Yamaha F50. En banbrytande moto när den kom. Ok Honda hade haft fyrktakts motorer ett tag när Yamaha kom med sin F50 men F50 var lättare mer effektiv och pålitligare. F50 startade ne revolution, efter ett par lyckade år kom Yamaha med en 80, 100, och 115hk fyrtaktare, för första gånegn kunde man köpa stora effektiva fyrtakter. Och denna serie med Yamaha motorer revolutionerade båt marknaden, man kunde nu köpa stora styrpulpetare som gick tyst och inte drog mycket bränsle. Yamahas fyrtaktare - helt fantastiska! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 8 December , 2005 Klart man kan! Motorn kan ju vara bra, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Immeln 0 Postad 8 December , 2005 vad är en vro? ursäkta men jag är inte proffs på just detta. Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fveduk 0 Postad 10 December , 2005 Måste säga att Archimedes 600kubiksmotorn(50-60hk) är nog den bästa motorn som tillverkats om man tänker på åldern. Låg bränsleförbrukning låg vikt går bra stannar aldrig och förjäkligt skönt smattrande ljud. Okay de första årsmodellerna hade många barnsjukdomar men när dom blev lösta vare en helt enkelt en förjävligt skön motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fveduk 0 Postad 10 December , 2005 Var tvungen att bemöta kritiken uppifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellboy 0 Postad 20 Januari , 2006 När jag var liten skulle vi byta motor på våran jolle. Dn gamla motorn va en yamaha 8hp som alltid startade!! När det kom en köpare, så lovade pappa att han skulle få motorn om den inte startade på första draget.Ni kan ju gissa själva vad som hände! Jag fick ju i alla fall ro den sommaren!! Tack PAPPA! Men jag är helt övertygad att den nya ägaren Tycker yamaha är den bästa motorn! Mvh Markus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 23 Januari , 2006 Mariner 80Hk från 1980=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser