Nicka 0 Postad 20 November , 2005 Hej på er alla Jag har just blivit farmor till en Folkparca - 72. Vilket jag tycker är jätte kul. Min Son som är 19 år har alltså köpt sin första båt Grattis till honnom. Men som mamma , farmor så ska man ju veta allt och kunna stötta och hjälpa till me det mesta vilket innebär jätteproblem för mig. 1. Jag är en utpräglad landkrabba och måste börja från början. 2. Det finns ju inte precis någon uppsjö av information på denna båt , har letat överallt på nätet under en veckas tid nu men det var inte mycket där att hämta. Så min vädjan till er alla jag behöver så mycket information jag kan få av er.Behöver även någon Instruktionsbok el.dyl på Båten ifråga. Snälla Hjälp en Farmor i sjönöd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 256 Postad 21 November , 2005 Att skaffa ett förarintyg är en bra början, http://www.nfb.a.se/forarintyg.htm På kursen får du lära dig grundläggande navigering, sjövett, hur man hanterar en nödsituation mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicka 0 Postad 21 November , 2005 Hmm ja tack för det svaret men sonen som äger båten har redan de kvalifikationer som behövs för att framföra båten. Den information jag behöver gäller Båten ifråga Folkparca - 1972 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 256 Postad 22 November , 2005 OK, då förstår jag. Om du söker på forumet på ordet folkparca hittar du bl a följande inlägg, http://www.maringuiden.se/forum/;thread=12174&highlight=folkparca Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 22 November , 2005 Finns även lite info här på Maringuiden: Folkparca MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 22 November , 2005 Hej! Är det en diesel eller bensin? Har den en stor låda inne i akterruffen där motorn sitter, eller ligger motorn under golvet? Vad vill du veta. Längd, bredd? Det finns många tester om denna båt, skall se om jag kan skanna ner någon och skicka över till dej. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 22 November , 2005 Hejsan, Ett bra tips är ju att gå med i Folkparka klubben här på MG. Där lär dom ju ha koll på det mesta om båten. Gå till båtklubbenonline sök på folkparka. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicka 0 Postad 22 November , 2005 Hej tack för alla svar all info som finns här på maringuiden har jag redan tex längd bredd mm Det är en diesel motorn Mitt i båten vet ej om den sitter under golvet jag har kollat alla tillgänliga länkar som finns på denna båt men det är rätt skralt med info på den har beställt maringuidens test och anmält mig till folkparca klubben men inga svar varken på test eller från klubben änn iallafall Tänkte mest om nån har en instruktionsbok liggande som man kan få köpa eller kopiera även tacksam för eventuella andra tester som kan finnas på båten Tackar Xander. i förväg du får mer än gärna scanna testerna till mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 27 November , 2005 Ledsen Nicka! Hittar inte testen skall kolla hos kompisen tror att han har dom. Då han är intresserad av just den båten, hör av mej snart. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser