JensBack 0 Postad 20 November , 2005 Jag funderar på att byta ut min utombordare mot en inombordare. Är det någon som har erfarenhet av vad själva installtionen kan kosta? Jag har en 8 m segelbåt från mitten av 80 talet och funderar på en 9hk yanmar med segeldrev (som de för tillfället ska ha 55 för). Även erfarenheter av att göra en sådan installation är intressant att höra om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 21 November , 2005 Det kan vara enklare att svara om du berättar vad det är för båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 24 November , 2005 Jag har en hel del olika bildserier på min hemsida från olika installationer. Till exempel en Maxi95 med s-drev som ersätter axelmontage. Ballad och Vindö 40 med axel. Att installera en motor i en båt som ej tidigare haft inombordare kan gå både fort och ta lång tid. Maxi 95an har ett givet utrymme under sittbrunnen och denna installation tar c:a 60 timmar att göra inklusive demontering av den gamla motorn och plastning av det gamla axelhålet. Om man tar emot en båt i sjön med masten på är naturligtvis detta tillkommande arbeten. Ett normalt motorbyte som i Vindön eller Balladen tar mellan 40 - 50 timmar inklusive hantering av båt ur och i sjön mast av och på. Kolla min sida. www.kcmarinkonsult.se Allt beror sedan på hur mycket man gör runt omkring motorn, och hur tavlan går att montera mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser