marbleman 0 Postad 19 November , 2005 Undrar lite vad övriga tycker om att köpa en ny merc 115 2 takt med förgasare. Det är väl en beprövad konstruktion och dom ligger ju bra till i pris... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
josa 1 Postad 20 November , 2005 Och vad menas med ligger ju bra till i pris??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 20 November , 2005 Och hur skall du använda motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marbleman 0 Postad 20 November , 2005 JA, drygt 30.000 under optimax 115. Det tar en bra stund för mig att köra upp den prisskillnaden i soppa. visst är andrahandsvärdet lägre men jag tänkte ha den några år... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marbleman 0 Postad 20 November , 2005 Fisketurer och badturer i mälaren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 21 November , 2005 Hej marbleman, Nu har jag ingen erfarenhet av de nyare Mercury förgasarmotorerna (jag antar att du menar 2-takt förgasare eftersom priset ligger långt under Optimaxens), men jag har för mig att jag har läst någonstans på detta forum att det har varit en del problem med dessa motorer. Tyvärr kan jag inte hitta tråden nu, men kanske någon som har mera koll kan kommentera motoren eller länka till tråden. Jag har bl.a. för mig att det stod något om att någon hade blivit tvungen att byta powerhead efter ca 2 år osv. Jag vill dock minnas att den blev bytt på garanti. Mvh, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 21 November , 2005 Hej igen, Hittade inlägget, men det gällde en 125 hk och fanns dessutom på ett annat forum. Ursäkta misstaget. Kolla din mail marbleman. Hälsn, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser