Kummen 0 Postad 18 November , 2005 Vänder mig till er med mer motorerferenheter än jag har. Har precis köpt en 70 hk Yamaha-89(?) Den har beteckningen70 ce 6j2 s I en marinshopens modellguide står det race efter betckningen. Vad innebär det mer exakt. Motorn har ingen p/t o man blandar tydligen oljan själv. Kan det verkligen vara en 89 årsmodell? Riggen visade sig vara kort(standard) vilket tyvärr var fel,jag skulle ha lång rigg :-( Men ärade experter ,vad är det jag köpt?? Putte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 19 November , 2005 Har du någon bild på snurran? Samtliga Yamaha 89:or Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kummen 0 Postad 19 November , 2005 Hej Efter att förstoringsglas plockats fram hittar jag i kanten på skylten ett mkt litet f som enligt guiden skall vara 1989 årsmodell,så detta är klarlagt men vad mer exakt betyrder race modell(har även settatt 60 hk finns i guiden som race modell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser