Crosswave 0 Postad 17 November , 2005 Bästa båt tidningen? lätt Vi båtägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 17 November , 2005 Prenumererade på den under ett halvår/års tid, ungefär. Avslutade för att jag tyckte att den handlade enbart, eller mest iallafall, om stora dyra båtar. (för mig är det liktydligt med 25 fot med hytt, cabin osv). Jag ville ha en tidning där jag kunde läsa lite mer om styrpulpetare, sportfiskebåtar osv... Kändes som att tidningen var riktad till rika människor med stora fartyg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 17 November , 2005 Tanken med tidningen ViB är väl lite som med biltidingar - inte många som visar hur man byter oljefilter på en 745:a, utan det brukar handla om nya bilar, veteranbilar, snabba bilar, udda bilar etc... Jag gillar nog Segling bäst, eller gjorde innan man bytte chefredaktör. De har fått mycket skit på sin hemsida, och med lite tur styr de tillbaka tidningen nästa år, det verkar hoppfullt när man läser om nästa nummer i senaste nummret. Nuförtiden är det lite för mycket 50-fotsbåtar och kappsegling i tidningen för min smak. Jag har också varit ett stort fan av Praktiskt Båtägande, men den känns mer och mer urvattnad varje gång den dimper ner i brevlådan. Tråkigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 17 November , 2005 Gillar inte Vi båtägare, mest reklam... Praktiskt Båtägande däremot, kalasbra tidning.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 18 November , 2005 Problemet här i Sverige är att tidnigarna måste vara så breda då de annars inte får någon ekonomi. Blir nog svårt att göra en tidning bara för småbåtar. Så tror jag förlagen tänker. Men det är ju småbåtar det finns mest av, eller hur? Då borde det finnas en marknad för Vi småbåtsägare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser