Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
winga29

TRISS RACER någon som vet något omm den.

Rekommendera Poster

Hej alla glada!

Har varit o köpt en triss racer någon som vet något

omm dom jollarna eller var man kan få reda på lite info omm dom.

MVH Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen tittade lite på triss sidan, inte mycke bilder. Kan inte hitta något mer om dom, är det en ovanlig båt eller?

Är det någon som vet hur skrovet är byggt, den jag köpte är i ganska dåligt skick så jag ska börja renovera den, verkar som skrovet delat lite på sig i botten.

MVH Daniel

post-6925-1394234513,9033_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är tyvärr ingen seglar människa så ja kan nog inte hjälpa dig med dom frågorna men gå in och kolla på Medlemmarnas Båtar här på maringuiden tyckte mig se någon som äger/ägt en triss racer, du kan ju maila den personen om frågor.

Lycka till 

// sebbe 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej

vi har också precis köpt en triss racer, fick en ganska bra instruktionsbok till den , verkar var en snabb liten jolle skall bli kul till sommaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Triss Race var den första båt jag köpte för egna pengar, 4475:- om jag mins rätt 1974-75 på mässan i Gbg. Seglade den många år, men tyvärr blev det ingen egen klass eftersom Lasern blev så väldigt populär. Jättekul båt tyckte jag. Tror tyvärr inte jag har någon info kvar, men som jag mins det så passade inte lasersegel. Det jag önskade på den tiden var att storen skulle haft lattor och på det viset blivit lite större. Ni kommer garanterat på jättekul med den, jag skulle gärna köpa en om något år när mina barn är stora nog att hantera den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan. Vad kul att någon mer har en sådan. Det finns ingen möjlighet att man kunde få ta del av instruktionsboken på något vis. Har letat över allt på nätet men hittar inte mycket om den. Håller på och renoverar våran för fullt, vi köpte den nämligen efter stormen gudrun som varit väldigt elak mot den.Vet någon om det ska vara dom färgerna som är på våran. Någon som vet vad dom brukar ligga i för pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst kan du få del av instruktionsboken sänd över ett mail til  

tmr748@hotmail.com  så skall jag kopiera av den och sända över den vid tillfälle . Jag har sett priser på nätet mellan 5000-12000 beroende på skick.Antagligen har segelmakarna koll på segel så att handla nytt borde fungera

//Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...