laand 1 Postad 15 November , 2005 Hej Jag hade förmånen att sprätta runt bland flytetygen på Scandinavian Boat Show. Båtarna går bara fortare å fortare. Bifogar två olika båtar som för mej ställer frågan, Vart ska vi när det tydligen är så bråttom till sjöss? Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 15 November , 2005 Del II Å här var det en snipa som säkert skulle passa mej om det inte var för priset. Å andra sidan en snipa på 7,20 m med en 125 hk motor, vilket gör att snipan når en maxfart på 22-23 knop. Är det då fortfarande en snipa? Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonta 0 Postad 16 November , 2005 Ja, den frågan har jag också ställt mig i bland... Jag förstår mig i alla fall inte på de människor som alltid skall ha bråttom. Det finns ju inget skönare än att sitta å tuffa på i maklig takt. Klart det är roligt att köra fort i bland, men det roliga tar snabbt slut när du ska tanka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prigge 0 Postad 16 November , 2005 Som tur är så är vi inte en likriktad grå massa som tycker likadant eller tycker som vi blir tillsagda... V8 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raceboat 9 Postad 16 November , 2005 Hej, Ja, det är nog lite olika. För min del handlar det ofta om att komma ut i skärgården eller hem till hemmahamnen, ofta blir det en extra sväng för att se mig omkring lite. Dessutom är det roligt att åka lite fortare ibland. Vill jag åka lite långsammare tar jag segelbåten, den är extra rolig att tanka då den saknar motor... /Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 16 November , 2005 Långsamma begagnade båtar finns de gott om på marknaden till bra priser. Jag gissar att det är svårt att konkurera prismässigt, så om man vill överleva som båttillverkare gäller det att hitta ett segment där det finns ett behov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 16 November , 2005 Hej igen! Ja, jag är väl lite bakvals. Hastighet på sjön har nog aldig lockat något vidare (heter det ålder?). Eftersom det sätts in större och större motorer i alla båtar så finns det nog hugade spekulanter. Kul var det iallafall att få sprätta runt på mässan. Nu dröjer tre alt fyra månader till nästa båtmässa i Sverige beroende om jag väljer väst eller östsidan. Ha en kort vinter! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 16 November , 2005 Det är roligt att ha möljigheten att göra både och. Sträckan Stockholm Vaxholm är en urtråkig transportsträcka, där ligger jag gärna på 25 knop för att helt enkelt bli av med den. Därefter tar jag det lugnare och puttrar fram i makliga 6-7. Att njuta av naturen i långsam fart är trevligt. Det ena utesluter inte det andra. Min tidigare båt var en Nidelv 24. Med den tog det så lång tid att åka ut till ytteskärgården, speciellt eftersom jag har hundar som måste av på någon ö då och då, att jag helt enkelt struntade i det. Med vår nya båt har jag fått uppleva saker jag inte hade fått med den förra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 17 November , 2005 Det är väl precis samma sak med båtar som med bilar, vissa gillar motorer och tycker om att åka fort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser