jokar 0 Postad 14 November , 2005 Hej! Jag har köpt min första båt lagom till vintern! Vad ska jag ta mig till, nu när vintern slår till? Det är en ryds hajen sportbåt, med en 70 hk evinrude på. Kan någon förklara i detalj hur man gör? Alltifrån ta loss motorn till att lägga preseningen rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 14 November , 2005 Inte ska du väll ta av motorn? Konserevra motorn genom att köra igenom glykol.Köp en spolmuff Lägga på preseningen tror jag inte att du kan misslyckas med Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 14 November , 2005 Gå upp i sökordsrutan ovanför ditt inlägg och skriv konservering så får du alla tips i världen. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 15 November , 2005 För att få vattentryck till spolmuffen så rekomenderar jag en dränkbar pump (finns på rusta för 200:- eller nåt) helt överlägset bäst...gör så själv och det funkar kanon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 15 November , 2005 Vad är en spolmuff? Hur spolar man igenom glykol??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 15 November , 2005 Ser ut som ett par hörselskydd, men man kopplar en vattenslang till dom och sätter kuddarna över motorns kylvattenintag... Sätt motorn i en lagom balja, blanda 50/50 med vatten/glykol. Dra igång snurran och låt den gå varm så att den öppnar termostat mm. Då suger den in blandningen i alla kanaler och förhindrar frysskador och korrotion.. stanna motorn genom att sparaya konserverings spray i insugen/luftburken, sparya till den ryker ordentligt och håller på att självdö. stanna. Sen tömmer du förgasarna genom att skruva bort bottenpluggarna på förgasarna.. Sparaya elsystemet med nån typ av 6-56,5-56, WD-40 så håller det sig över vintern det med... Vad har jag nu glömt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 15 November , 2005 Byta olja..? Tändstift? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 15 November , 2005 just de... Glömde oljan... stift sätter du i nya till våren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser