fisher 0 Postad 14 November , 2005 Godkväll Har försökt pumpa ur oljan ur min md-11 men pumpen jag använt verkar kass,pumpade i30min och fick upp c:a 0,5l olja. Vet någon om det finns bättre och sämre pumpar, vilka är bra? //Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 14 November , 2005 Är oljan kall, är nog alla pumpar kass... Kan du inte varmköra, kanske du kan ställa i en kupévärmare mot oljetråget en stund Lycka till//Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 3 Januari , 2006 Hej, Jag köpte en oljepump på Hjertmans i Råå. Nu sitter jag på jobbet så jag minns inte modellbeteckningen men den var amerikansk. Funkar kanoon! //Adam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 3 Januari , 2006 Glömde nämna att det är en manuell handpump som man pumpar upp ett vaccumtryck med. Jag käpte först biltemas elektriska viket var skit! Pumpade upp 1 dl på 2 timmar sen kastade jag skiten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 7 Januari , 2006 Varmkör motorn eller värm tråget. Det kanske låter självklart, men du suger väl från hålet du kör ner stickan i, och inte från påfyllningshålet? Mvh Hampus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 7 Januari , 2006 Köpte själv en vakumpump,rymd ca.6liter.fungerar faktiskt även till kall olja.det tar ju lite längre tid,men tid har man ju nu på vintern.Att värma är nog bra,men har motorn stått länge så är det väl synd att visparunt oljan i onödan.Eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser