Anders80 0 Postad 12 November , 2005 Är det någon mer här som längtar till våren? Sitter här och bara längtar efter att få ta tag i båtgörat igen, man blir så sugen på att åka ner till den och bara sitta där och fika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 12 November , 2005 hej det klart man längtar till sommaren. men jag ser min båt när jag tittar ut genom köksfönstret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 12 November , 2005 Jag längtar nog mer efter en riktig Vinter så man kan plocka fram brädan och och njuta av nysnön som fallit under natten Det är ju fortfarande sommar i Skåne ! För att det ska bli höst måste dygnsmedeltemperaturen understiga typ 5 grader 5 dgr i följd! Det var bättre förr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 12 November , 2005 Nope! Understiga 10 grader. När dygnets medeltemp understiger nollan är det kört, för då är det vinter. Ta en natt i skutan vetja. Värm på och låtsas att sommaren är här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders80 0 Postad 13 November , 2005 Det är ju fusk jag har 5 mil till min, fan måste flytta närmre havet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 13 November , 2005 Det är bara ett fel Lasse, och det är att du inte kan segla utan masten på. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 13 November , 2005 Ja du är inte ensam om att längta =( Bara det blir snö så får vi hoppas att det går fört till våren. Längtar =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 13 November , 2005 Istället för att vänta på våren, så sjösatte jag idag och åkte ut och fikade. Helt underbart i höstsolen. Det var ganska blåsigt och rätt höga vågor, som gjorde turen extra härlig. Imorrn blir det dock vinterkonservering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 14 November , 2005 Ja, kan du segla utan mast så är det en bedrift i sig. Men vad jag vet så underlättar den betydligt. Givetvis så ska den väl på innan jag får i min i sjön iallafall? /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 14 November , 2005 JA. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 14 November , 2005 Nix, längtar inte till våren! För om den redan var här hade jag inte hunnit med alla projekt, som jag räknar med kommer ta någonstans mellan 500-700 arbetstimmar under vintern/våren;-). Har du inget att göra på båten? Om du har kan du ju alltid ta med fikat och småpyssla lite under presseningen. Själv tycker jag det är snudd på halva nöjet att skrota runt i båten och fixa lite;-) /Patrik -som har lite för många projekt just nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders80 0 Postad 14 November , 2005 Jobbar redan som ett svin, och båten har jag fem mil till så man hinner inte med så mycket, vi fick tillökning i familjen för fem veckor sedan å lilltjejen tar mycket av min vakna tid just nu men till våren blir det bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 14 November , 2005 Skönt att se toaen:s inlägg om när sommar och vår osv kommer, då känns det extra bra att ha båtarna i Malmö Fast... det kan snöa i Malmö på våren med. Is har vi tur nog endast ett par dagar per år. ps: Detta var mitt första inlägg här:ds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 14 November , 2005 Välkommen hit till MG. Själv tar jag upp min styrpulpetare i helgen (tror jag) En bild från turen till vintervilan förra året den 20/11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 14 November , 2005 Ajdå, själv har jag ca 25 meter :-) Gratulerar till tillökningen! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders80 0 Postad 15 November , 2005 Menar du Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders80 0 Postad 15 November , 2005 Tack Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser