petpo 0 Postad 12 November , 2005 hejsan jag är 26 år och letar efter riktigt bra båtbyggarutbildning här hemma eller möjligen utomlands. problemet är att de flesta skolor är formade som gymnasie- utbildningar, förutom stensunds båtbyggarutbildning och några få till. så tips från nån som gått eller känner till en skola som kunde passa mig tas tacksamt emot. peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 12 November , 2005 http://www.obot.se/ /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petpo 0 Postad 13 November , 2005 har hört mycket bra om just Orusts Båtbyggarskola men tyvärr verkar de bara ha en gymnasielinje i båtbyggeri!?! ..rätta mig i annat fall peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 13 November , 2005 Jag tror tyvärr inte det finns någon komvuxutbildning i Sverige med inriktning på båtbyggeri. Det blir isåfall till att ta en lärlingsplats och det brukar ju inte vara den bästa betalningen på sådant. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunnaro 0 Postad 13 November , 2005 Hej Peter! Du kan söka på Erikssons båtbyggeri. Dom har utbildning i båtbyggeri i samarbete med Väddö folkhögskola. Deras telefonnummer är 08-54246136. Varvet ligger på Ingmarsö ute i Stockholms skärgård. .Lycka till. Mvh gunnaro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Manolito 0 Postad 13 November , 2005 Kontakta Väddö folkhögskola eller Ingmarsö båtbyggeri, dom samarbetar och har en båtbyggarutbildning på träbåtar. Kursen är på två terminer, men skall eventuellt bli tvåårig. Ring Erikssons båtbyggeri på Ingmarsö. Du kan nog få veta mer om du kollar på ingmarsö.se hälsningar Janne j.lovros@telia.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petpo 0 Postad 14 November , 2005 tack för era tips. ska också försöka göra ett besök på åtminstone nån av skolorna för att se om det kan tänkas vara rätt utbildning för mig. lärlingsplats är inte heller helt uteslutet, men som sagt så är den tyvärr svår att finansiera. peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petpo 0 Postad 24 November , 2005 letar fortfarande efter båtbyggarskolor utomlands, så om någon känner till en bra sådan så hojta till. peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ruals 0 Postad 15 December , 2005 I Norge finnes en folkehøgskole med båtbyggerlinje. Se på denne: www.fosen.fhs.no Se under hovedkurs > båtbygging Rune Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 15 December , 2005 På Skeppsholmsgården i stockholm finns en båtbyggarskola, har för mig att den är 2-årig o de sysslar mest med mindre traditionella båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 15 December , 2005 Menar du att båtarna är små och av traditionell typ eller att de inte är speciellt traditionella? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 15 December , 2005 Dom bygger otroligt fina allmogebåtar, små roddbåtar o snipor mm. Klinkbyggda som luktar tjära. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
figge1982 0 Postad 15 December , 2005 hej det finns en båtbyggar skola i storebro ligger 1 mil söder om vimmerby. När jag gick där på gymnasiet hade dom någon form av komvux där. vet inte hur det är idag. Skolan är kopplad till Sångådalens gymnasium i Vimmerby. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser