clx88 0 Postad 12 November , 2005 Hallå... Nu börjar alla funderringar på hur nästa år ska bli =) Det jag funderar på är om någon har en anning om vad jag ska ha för sänke som bojsten? Har en styrpulpet på 600 kilo kanske. Det ligger rätt skyddat men när det blåser Västan så är det rätt in. Djupet är 4 meter och det är i Vänern så det kan gå sjö.. Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 12 November , 2005 Välj ett material med hög densitet, stål tex. Jag brukar använda gamla motorblock. (rentvättade) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 12 November , 2005 Hej.. Lite inne på att köpa så det som finnspeed kom med verkar kalas bra... Men drar den så att man vågar lämna båten då? Och om det är någon som vet vart man kan köpa en sådan.. Tack för bra svar så snabbt.. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 526 Postad 12 November , 2005 Håller med FinnSpeed. Till min stora båt (2,5 ton) i ganska utsatt läge, ungefär som du beskriver, har jag ytterst en 70-kilos ring och innanför den har jag en 100-kilos sten. Generellt drar ringen mycket bättre än stenen men jag ville vara på säkra sidan och hade stenen sedan tidigare. Att lägga stenen närmast båten gör att draget på ringen alltid blir längre ner och den gräver ner sig lättare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 12 November , 2005 Ett par gamla tvåtaktsutombordare borde hålla... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 13 November , 2005 Pappsmällor är av aluminium = låg densitet, inge bra. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 13 November , 2005 Man tager vad man haver... Själv har jag ett par trädgårdsplattor som jag grävt ner några dm i sanden.. Dom väger kanske 10-15kilo styck, men håller som dom väger ett par hundra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 13 November , 2005 ståplats i nybroviken... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 13 November , 2005 Jag lade i en plåtring till min båt som väger 1,5 ton. Smidigt o håller bra, men smakar det så kostar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 15 November , 2005 Åk FÖrbi en lastbils el buss verkstad å fråga om du kan få ett par begade bromms trummor av dom...hälst bak trummor...väger en 50-60 kilo st å brukar kosta en bull längd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 15 November , 2005 Tack för bra Tips .. Det uppskattas värkligen Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 15 November , 2005 Järnvägs räls funkar det med... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 15 November , 2005 Eller kanske en bunt kameror från vägtullar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 16 November , 2005 Eller fartkameror Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 17 November , 2005 Äh skippa sånt där...en pålning är det enda sättet o hålla båten på plats i höststormarna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 17 November , 2005 Den bilden var bra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 19 November , 2005 Mindre kul att förtöja båten som på bilden =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 19 November , 2005 Här snackar vi inte förtöjning utan mera parkering... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser