Lindeman 0 Postad 9 November , 2005 På Stortrissklubbens hemsida under tips & trix (http://web.telia.com/~u82805419/tips/tipsotrix.htm) har en Stig gjort en mastfällare. Finns det någon annan som har gjort ngt liknande och som har detaljerade bilder och beskrivning på hur infästningen mot båten ser ut? Eller är det någon som vet vem denna Stig är och hur man i så fall kan komma i kontakt med honom. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 November , 2005 Hej Lindeman, Personen du söker heter Stig Henriksson och är svetsare och har firman REPARATÖREN här i Göteborg. Hans telefonnummer är. Reparatören Fiskebäck HB - Tel. 031-29 64 15 Lycka till önskar /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 11 November , 2005 Hej, Jag -Stig Henriksson, har e-mailadress stig@reparatoren.com Jag svarar gärna på frågor om min mastfällare, och det finns bild och uppgifter på Tips & Trix men jag kan nog skaka fram kompletterande bilder oxo. Stig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 11 November , 2005 En bild kom inte med, men jag försöker igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Triss920 0 Postad 12 November , 2005 Hej! Vad är det för spridare du använder på din mast? Jag är i behov av nya nämligen. Har du några bra tips där? MVh Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 12 November , 2005 Hej Kalle. De spridarna jag har är original, av något tillplattad aluminium, form som en flygplansvinge, men det går ju lika bra med ett runt rör som anpassas för någon form av fäste, inte så kritiskt det heller. Längden som är på mina tycker jag är lite för korta, men vad blir skillnaden med längre??? Gör så att du väljer en passande längd, fila ett u-format uttag i ytterändarna och popnita fast ett T-järn (2) på masten som du kan trä på spridaren. Ett fästhål är väl inte fel heller i vardera ände, försegla veventuellt med nån plastplugg i ytteränden för att slippa det visslande ljud som annars lätt upptår. Lycka till. Stig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser