Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Allarp

Transportkostnader?

Rekommendera Poster

Någon som vet kostnaden för att transportera en 24 fotare ca 20 mil med lastbil?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror på med eller utan kvitto, men skulle gissa på 3500-7000. Själv skulle jag få betala ca 4000 (misstänker utan kvitto) för en nidelv 24 mellan örebro och sthlm (ca 30-35 mil).

/Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får nog räkna med en 900 kr/tim moms

Sträckan är obetydlig, jag betalade 3500:- ca för att transportera 30 fot 5 ton från Södertälje till Ingarö. Och det var deras stora bil, den mindre bilen som lika lätt hade tagit den går ännu billigare i timmen.

Så räkna på hur långt tid det tros ta med upptagning och transport så får du ett mera riktigt pris.

Lycka till.

//Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vad e det för fel vattenvägen om den finns?

Fast båten kanske ligger uppe... Vänta till ivår, segla hem den istället...

De e bara till att åka i väg nån hel helg för att vårrusta den..

Annars kan jag tänka mej att hjälpa dej segla hem den kanske...Var ligger hon ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man får tacka för erbjudandet men det är inte helt givet ännu. Är spekulant på en båt i södra Sverige men har ingen båtplats, behöver först lära mig segla, har inte en aning hur mycket jobb vårrustningen innebär plus lite fler mindre frågetecken att räta ut, därför var jag nyfiken vad en frakt landvägen skulle betinga men det verkar ju överkomligt. Det enda positiva i kråksången är att jag har förarintyg och en sjujäkla entusiasm och det kommer man långt med! Tack än en gång, jag kanske hör av mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Transporterade min 26-fotare ca 20 mil men som någon skriver så är det tiden som räknas.

För min del tog det nästan en hel dag, ca 9.000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars kan du satsa på att fixa fram en båtvagn som den kan stå på, då kan du dra den själv kanske..

Jag har precis byggt färdigt en vagn att ha till min egen båt, nu har jag båten stående en kilometer hemmifrån så jag kan sticka ner o pula ofta. Den står på ett industriföretags avställningsyta/lager som är hundbevakad och larmad på nätterna.

Snackar man med folk så, kan man hitta alternativ till marinor..iaf på vintern ;-)

Hamnplats e det värre med...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtfraktpriser varierar stort. Din båt går ju på en vanlig lastbil så kolla med fraktföretagen. Dom har ibland bilar som går tom en sträcka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försök att få kontakt med någon tradare som kan hjälpa dig att hitta en kille som kör en tomkörning. Jag fann en då jag tog min båt från Sundsvall till Stockholm. 2500 i handen. Bilen var utrustad med kran (10t) och lyftok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska transportera min bayliner 3055:a från Gbg till Piteå plus att jag måste få upp en båtvagn från Sthlm. Jag har suttit & ringt runt i 2 dar men det lönade sig. från att det skulle kosta mellan 30-35000:- så kom jag ner på 15000:- Men dom flesta tog ca: 100-130kr milen. Så det kändes trist att behöva betala för ca: 150mil tomkörning.

Ha det bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...