Riwallen 1 Postad 9 November , 2005 Jaha då är det dags att införskaffa sig ett kylskåp till pråmen. Vad säger ni vad ska jag satsa på för sort? ASU system är väl inte nödvändigt till en motorbåt med bra laddning eller? Hade tänkt mig en vanlig kompressorkyl inte sjövattenkyld vill säga. Hade tänkt att kolla på mässan om det finns några bra erbjudanden. Så ge mig lite förslag på prisvärda och bra kylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 November , 2005 Köpte isotherms 49l med ASU i höstas och är mkt nöjd. Stora fördelen med ASU är att det belastar batterierna mindre de första 6-12h efter att ha kört motorn och det kan vara värt en del om man tänkt ligga still några dagar. Vad jag förstår kyler den också ner mat och annat snabbare då den kyler ner frysfacket till -14°C med ASU-funktionen för att kunna lagra kylan längre. /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 10 November , 2005 Tack för svaret Patrik! Ja man kanske ska satsa på ASU lite dyrare i inköp men man kanske tjänar på det i längden. 49l lite för litet tycker jag 65 passar nog bättre. Isotherm har jag kollat på något annat märke som har bra standard? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lifstar 0 Postad 10 November , 2005 Jag har ett Isotherm 65 liters med ASU i våran Albin 25 Funkar kanonbra, köpte det 2003. Tror inte du blir besviken. // Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 10 November , 2005 Ja det kanske får bli ett sådant. Får se om de har några bra erbjudanden på mässan. Annars inga andra förslag. Valmöjligheten måste väl vara större än Isotherm iof är de ruggigt bra men ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 11 November , 2005 Hej Tommy! tycker jag absolut att du ska göra. göra en egen isbinge.. lätt som en plätt och praktiskt. ska slänga i en kylplatta i min så småningom.. jag byggde en i somras.. va på brägårn i sotenäs och köpte trekantslist masonit och cellplast.. sen plastade jag den invändigt.. Borrade ett litet hål och stoppade i en liten mässingstapp. men låt inte några ölburkar ligga mot den. det blir inte så bra då;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FRIDA-ELIZA 0 Postad 11 November , 2005 Hej på dig!Jag har kört isoterm utan ASU.Men om jag skulle köpa nytt idag skulle jag aväga hur stor batterikapacitet jag har kontra hur länge jag ska va ute,hur ofta å hur länge jag åker.2-3A-h per H beroende på omgivningstemp.D.V.S 1st 75 Ah Batteri=Max ett dygn.Privat messa mig om du vill ha en komplett redogörelse.Hej hopp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 12 November , 2005 Hej tommy! Jag har bara en mässingstapp som gör att det droppar rätt ner på kölen. tappen sitter ett par DM ovanför kölen så det finns ingen risk för bakvändeffekt! den isoleringen du snackade om, är det vanlig cellplast som man har när man isolerar grunder osv? Ha´ t pent säger en alingsåsare som är hamburgsunning på fritiden ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 13 November , 2005 Snåla inte utan skaffa en Isotherm med ASU! Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 21 November , 2005 Ja Gedda och toaen! Kul att ni vill göra reklam för era iskylar och hemmbyggda boxar men jag ville veta mer om kylskåp då det inte blir någon box i min båt. Så kom gärna med något mer förslag om KYLSKÅP. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 21 November , 2005 Det ÄR ett förslag på ett kylskåp ;-) fast skåpet har vält och lagt sig ner. lägg i en kompressorstyrd kylplatta så har du ett liggandes kylskåp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jorjac 0 Postad 22 November , 2005 tjenare riwallen. jag har ett iso utan asu men med solcell. det fungerar hur länge som hels även när du ligger still. en solcell är aldrig fel hälsar jorjac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser