Gameburg 1 Postad 9 November , 2005 Att sätta targabåge på en nidelv 24 är det som att svära i kyrkan? Det är inget som står på att-göra-i-vinter-listan i år men har lite funderingar på detta kanske till nästa år (max 2 stora projekt/år och i år har jag ca 5 stora projekt). Jag tänker mig en relativt låg (ej högre än dagens kappel) och inte en med racinglook. Tanken är mer att få en praktisk funktion för t ex antenner, strålkastare, signalhorn, belysning under kapellet mm. Jag är inte rädd för jobbet det innebär att plasta eller ev göra en i rostfritt, men är jag ute på tunn is? Är det ngn som sett en snipa med targa, det måste inte vara en snipa. Ni får gärna länka till bilder om ni hittar några eller annat som handlar om targa-bygge. Jag ska försöka mig på en skissa in en targa på ett foto av båten och se hur det kan tänkas se ut, men det är svårt att få det att se realistiskt ut. /Patrik -som alltid har ett projekt på G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 November , 2005 Min förra båt var en Nidelv 24 och på den satte jag ett grabbräcke av grov tross med mässinghållare runt hela sittbrunnen, riktigt snyggt faktiskt. Och din idé om båge är inte alls tokig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 November , 2005 hmm, tycker att jag känner igen din båt;-) sålde du den via en marinmäklare i närheten av skuru? Jag var och kikade på den! /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 November , 2005 Det stämmer gott det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 November , 2005 Där ser man, världen är liten;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 9 November , 2005 Finns det ngn som har en skiss/ritning över nidelv 24. Detta skulle underlätta designarbetet avsevärt! Tack på förhand! /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 11 November , 2005 Alla ni som brukar vara bra på att tycka och tänka, vad tror ni om min idé. Är det någon som sett en snipa med targabåge? Finns det ngn tillverkare av färdiga/anpassningsbara bågar (helst i plast)? /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 11 November , 2005 Jag tror de blir coolt...skönt me lite eget.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 11 November , 2005 Sen kan man alltid förlänga dom neråt o fästa ett bärplan....Då får du den snabbaste sipan i viken... Tänkte på att om man fortsätter med fönsterbågarna på sidorutorna... Om man tittar från sidan, den bakre och främre (aluminium)listen kommer att mötas en bit upp om man förlänger dom... Sen är det bara till att göra en (brygga) till andra sidan? Då har du en targabåge... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 11 November , 2005 hmm, tack för erbjudandet, men om det blir en targabåge kommer den nog bli i plast eftersom jag vill ha en tät lösning så man fäster kapellet på var sin sida om targan (om du förstår vad jag menar). Att helsvetsa en blir nog ganska knepigt (och dyrt;-)). /Patrik -som definitivt kommer ha den snabbaste snipan efter viss modifiering;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser