primouza 0 Postad 9 November , 2005 Äre nån som har en aning om vad en Florida-importerad Regal 258 -96:a är värd? Det sitter en sjövattenkyld VP 5,7 i den med ett VP drev (duoprop) Skicket är sisådär...inte fallfärdig men inte snygg heller... Kapellet är halvbra i skicket, drevet går bara att tilta neråt.. Ena trimplanet funkar inte.... Är nån lite halvskum lukt i båten, troligen fukt eller så... Den har landström (dock endast 110V) och AC (vet inte om den funkar) Vad ska man betala för en sån? Tacksam för svar! //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 9 November , 2005 Hur är det med CE-märkningen? Om det inte är gjort sjunker väl priset rätt kraftigt. Ta reda på vad den skumma lukten är. Lukter brukar vara en indikation på att något är fel, sedan är frågan om hur mycket det kostar att åtgärda. Jag gick en epoxykurs hos West där föreläsaren berättade om en bekant som köpt en jänkare med sandwichskrov. Efter några år började den lukta skummt och dick en smutsbrun färg i skrovet. Ägaren borrade ett hål för att kolla om vatten trängt in i skrovet. Det visade sig dock att båten hade en skrovintegrerad septiktank som inte var tät.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 9 November , 2005 Den är INTE CE-märkt... Nån som har en gissning om ett pris ett ungefärligt i allafall... Eller rättare sagt, vart går gränsen för att man betalar för mycket...? //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 9 November , 2005 Ingen som har en vild gissning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 9 November , 2005 Mellan 50 och en hundring kanske? Omöjligt utan att se bilder mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 9 November , 2005 Polaren gav 200.000:- för den, låter det lite dyrt..? Jag gav 211.000:- för min Bayliner 2651 -90 (svensksåld) Vad äre det som gör att min är så mycket dyrare än hans? Hans e ju i allafall 6 år nyare... För kollar man på blocket.se så är 211.000 inte nåt överpris för min med tanke på skicket. Bifogar en bild på hur modellen ser ut (det är dock inte hans på bilden) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 9 November , 2005 Jag chansar vilt! Har inte koll på sådana pulkor. 200 är kanske skitbilligt? Men så många småfel indikerar ju på hur båten är skött. Jag kan tänka mig t ex hur ofta motor mm är servad.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 9 November , 2005 Hej! Gjorde ett sök på www.boats.com Här är resultatet. http://www.boats.com/listing/cache/listing_search_validate.jsp?searchPage=/listing/cache/advanced_search.jsp&ic=true&slim=quick&sm=3&payingBrandsOnly=true&sfm=false&payingBrandsOnly=true&bcint=1&is=false&bclint=0&man=Regal&fromYear=1995&toYear=1997&fromLength=25&toLength=26&luom=126&hmid=0&ftid=0&enid=0¤cyid=100&fromPrice=&toPrice=&psdistance=500&pszipcode=&city=&ac=&ac=&ac=&ac=&spid=&searchtype=buy&searchid=&ps=30&pbsint=&Search.x=48&Search.y=9och Döm själv. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 9 November , 2005 HA HA HA HA!!! Jag hade alltså tokfel i min vilda gissning! Men varför är det så små motorer? Eller har de där båtarna flacka bottenvinklar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser