primouza 0 Postad 8 November , 2005 Ville bara få din uppmärksamhet... Hur många här inne har/har haft en Bayliner? Vad är/var fel på dom (mer än att det stod Baylilner på sidan)? Hur många här inne har/har haft en SeaRay? Vad är/var fel på dom? Hur många här inne har/har haft annan amerikansk båt? Vad är/var fel på dom? Vill bara se utveckligen av svaren...kan vara kul att se om det verkligen är Bayliner som förtjänar det sämsta ryktet... //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 November , 2005 Det är ett ganska trist snack det här egentligen. Om nu Bayliner hade varit så praktusla som vissa påstår hade det väl synts i försäljningsstatistiken? Visst, de hade problem ett tag, men i stort sett alla båtar har väl någon brist, eller finns den ultimata båten? Visa mig den i så fall. Själv har jag en Sea Ray och den är jag nöjd med. Förutom att amerikanare ska envisas med att ha heltäckningsmattor tamejfan överallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 8 November , 2005 jag tror att Bayliner har ett klart oförtjänt dåligt rykte. det var riktigt dåligt på slutet av 80 talet är åtgärdat nu. pudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 8 November , 2005 Jag har raderat en del av era inlägg. Skärp till er! /admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 206 Postad 8 November , 2005 Så om man inte gillar en viss båtmodell för att man kanske ha haft negativa erfarenheter av den så mobbar man även ägaren, eller vaddå..? Förstår inte... Du frågade i ursprungsinlägget om fel och brister på amerikanska båtar. Jag har aldrig ägt en amerikans båt, men har läst en del. Bayliners i slutet på 80-talet och i början av 90-talet tillverkades i en ruskig hastighet med resultatet att kvaliteten i många exemplar blev lidande. Dreven lär också vara en känslig punkt. Inredningar med ljus heltäckningsmatta är väl kanske inte heller speciellt lämpligt i vårt klimat. Jag kommer nog aldrig att köpa en amerikansk båt. Varför? Av samma anledning som jag förmodligen aldrig kommer att köpa en amerikans bil. Jag gilla helt enkelt inte designen. Kommentarer till ovanstående, Stefan?!! TILLÄGG: Det här inlägget kan verka konstigt då Siteadmin tog bort kommentaren jag svarade på...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 8 November , 2005 De kanske är trötta på att höra oseriös och ogrundat skitsnack som ibland tenderar att bli rena barnsligheter. Om man lägger ner ett par hundra tusen och en massa fritid på något man tycker om blir det lite tröttsamt i längden att läsa en massa strunt som t.ex Gayliners. Så fort någon ställer en seriös fråga om Bayliners på det här forumet bajsas tråden ner med en massa skitsnack som inte tillför något överhuvudtaget. Jag skulle uppskatta om admin kunde städa bort inlägg som helt uppenbart är spam utan värde för den ursprungliga frågan. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 8 November , 2005 Praktexempel på en som INTE ägt en Bayliner (eller amerikansk båt över huvudtaget) Drevet Alpha One finns INGA kända fel på dom...Motorn en MerCruiser finns heller inga fel på dom...jänkarna byggde dom redan i slutet på 50-talet om ja inte missminner mig (blocket alltså)...och bygger dom än... Bayliner världens mest sålda båt...ja dom har nog rätt, eftersom det är världens mest sålda båt så äre nog bara skit! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 8 November , 2005 En på min sida, ÄNTLIGEN!! Jag älskar dig :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 8 November , 2005 Ja men sluta tjata om detta så kanske det finns några anhängare kvar till jul!! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 206 Postad 8 November , 2005 - Jag vet inte att jag skrivit något om motorn...? - Drevet ÄR en känslig punkt - enligt ett test i Praktiskt Båtägande 2003-7, men vad vet redaktionen om drev...? - Även min båt har massor med puckade lösningar och inbyggda fel, precis som i stort sett alla båtar. Jag gillar den ändå. Om du väljer att blunda för de som finns på din båt är ditt val. Det kan vara svårt att övertyga andra bara... Snygg pubertetshälsning längst ned på dina inlägg. Har du ett sådant klistermärke på den hottade Opel Mantan också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 8 November , 2005 Ja tycker de här e skitkul... Så fort nån motsätter sig andras åsikter ang båtar oavsett modell så tycker folk att det räcker... Särskilt när det kommer nån som säger att han inte gillar båtar ANDRA än Bayliner... Det kanske inte så många har förstått men jag har absolut ingenting emot nån båtmodell gillar även segelbåtar och träbåtar... Jag har haft ett 10-tal båtar, däribland: SeaRay, Regal, Wellcraft, Starcraft, Hurley (segel), Mamba (segel) och ett par träbåtar...grejjen är bara den att jag har alrid förr stött på ett sånt hat mot ett visst båtmärke... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 8 November , 2005 Nää...har bara kjolar och 19 fälgar på den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 8 November , 2005 Suck. Bara kommentarerna från vissa här gör ju att man inte vill äga eller förknippas med vissa båtmodeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 8 November , 2005 Äger en bayliner 2355a och kan bara rekomendera... inga som hellst fel på båten, den fungerar klockrent bara lite mer power i maskin så man kommer över 40 knops strecket hade inte skadat... Tycker jänkarna gör utmärkta båtar tittade på alla möjliga märken innan jag bestämde mig för Baylinern, passar mig utmärkt lagom stor och lättkörd... Men kan tänka mig att hoppa upp ett pinhål till en Glastron 24fot eller något i den stilen... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 8 November , 2005 Alpha one utan kända fel... Clutchkopplingen är en föråldrad och dålig konstruktion. Det påminner om att köra bil utan att använda kopplingen. Systemet med att tändningen stängs av temporärt för att det skall gå att få ur växeln är känsligt och krånglar ofta. Clutchen slits hårt och lämnar metallspån efter sig. Slarvar man med oljebyten blir oljan rena slip-pastan vilket i sin tur innebär att lager och kugghjul slits hårt. Går växelvajern (i skölden) det mista trögt stannar motorn vid växling om drevet ligger för styrbordsgir. (Det var väl inte så konstigt att bravo-drevet kom när volvo släppt sitt patent på kon-kopplingen....) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mickeolsson 0 Postad 8 November , 2005 Har haft 2st Bayliner av -89 årsmodell (värst skitåren tydligen enligt förståsigpåarna) och hade inga alvarliga problem med dom, visst tunna rutramar, lite dålig finisch här och var. MEN: man får vad man betalar för. Jag gav 62000 kr för en ny 15 fotare 1989 och 55000 för en 17 fots cuddy 2004 Kanonbåtar för pengarna. Kan man då hitta en bättre båt? Javisst, BETALA!!!! Det är vad det handlar om. Köpte i våras en 22 fot Sea ray -92 för 135000 i tyskland, man kan nog hitta en svensktillverkad (tråkbåt) med vit gelcote så långt ögat når för samma pengar om man tycker att det är kul med en 70 talsbåt i renoveringsbehov. När jag köpte min första Bayliner fick jag höra att dom där spricker ju i bitar så fort det går vitingar ute Tycker ingen att det är konstigt att så gott som alla finns kvar fortfarande? Mitt råd: köp en båt som du tycker om, inte som båtklubben snobb tycker om. Bayliner är inte särskilt svårsålda till korrekt pris. Kolla blocket, exvis Nimbus springer ju inte heller iväg till överpris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 November , 2005 Lägg ner nu. Det känns som när man var barn och satt i sandlådan min pappa är bättre än din Folk köper båt efter smak, tycke och plånbok. Svårare än så är det inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 9 November , 2005 Hej på er. Hörde en vits om Bayliner förut: Vet du varför årets modeller av Bayliner har glasbotten ? För artt man ska se förra årets modeller............................. Ska man skratta eller gråta ? MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser