daun 0 Postad 7 November , 2005 ett litet problem... jag gick i våras på en liten sten vid backning... det är inte så mycket skadat på proppellern men det är ändånågra millimeter skadat ytterst på alla tre bladen... påverkar detta köregenskaper?fart? kan man börja fila själv eller hur fixar men det? Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 7 November , 2005 Lämna in den för riktning och balansering......kostar runt en 1000-lapp, värt varenda krona. det kan bli jätte dyrt med lagerras osv. Är det en nyare motor/drev så skulle iaf jag inte tveka att lämna in den.....men om de e en gammal skitsnurra från morfars tid skulle jag bara tuffa vidare och se glad ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 7 November , 2005 Jag hade på min 16 fots båt med en 80Hk mariner en (enl mig) lite skada på propellern. Den var skadad när jag köpte båten. Den toppade då 28knop Året efter så lämnade jag in propellern hos PropellerTrim och dom lagade den. Båten gjorde efter det 30,5 knop... Det ger bra skillnad med en bra propeller...man ska inte vara dumsnål...som föregående talare säger...1000:- är lite pengar i förhållande till vilken skada det kan bli på lager och annat som glappar sönder. //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser