Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Affal

Batterier

Rekommendera Poster

Hej på Er.

Behöver byta batterier till våren.

Har i dag 6st 12v batterier till förbrukning (startbatteriet är separat  24V).

Frågan är om det är någon skillnad på batterival då man inte använder det för start utan endast förbrukning.

Tacksam för råd om val samt om möjligt inköpsställe med bra priser, bor i Stockholmsregionen.

Affal.

Har hittat en sida med mycket info om batterier.

http://web.telia.com/~u40404287/BatteriMatning.htm

Affal

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag törs säga ordet Biltema här på forumet?  Men jag har haft mina 75 A-batterier i flera år nu, både till start och förbrukning.  Inga problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja jag tar samma risk, har haft batterier från Biltema i flera år för förbrukning och start, de fungerar utmärkt.

/Kenbja :-))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Affal!

Jag köpte mina batterier på batterilagret i karlstad (obs finns på mer ställen)där kan man prata med kunnig personal det var bra pris oxå

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är stor skillnad på start och förbrukningsbatterier. Startbatterier är gjorda för korta uttag av stora strömmar och tål inte djupurladdningar. Förbrukningsbatterier (har även många andra namn bl.a. fritidsbatterier) Är gjorda för små strömmar med uttag under lång tid och klarar många djupurladdningar, men tar också lång tid på sig att ladda. Kontakta vilken batteritillverkares hemsida som helst så finns info att få i överflöd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...