Affal 0 Postad 7 November , 2005 Hej på Er. Behöver byta batterier till våren. Har i dag 6st 12v batterier till förbrukning (startbatteriet är separat 24V). Frågan är om det är någon skillnad på batterival då man inte använder det för start utan endast förbrukning. Tacksam för råd om val samt om möjligt inköpsställe med bra priser, bor i Stockholmsregionen. Affal. Har hittat en sida med mycket info om batterier. http://web.telia.com/~u40404287/BatteriMatning.htm Affal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 7 November , 2005 Jag vet inte om jag törs säga ordet Biltema här på forumet? Men jag har haft mina 75 A-batterier i flera år nu, både till start och förbrukning. Inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 7 November , 2005 Ja jag tar samma risk, har haft batterier från Biltema i flera år för förbrukning och start, de fungerar utmärkt. /Kenbja :-)) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmunther 0 Postad 9 November , 2005 Tjena Affal! Jag köpte mina batterier på batterilagret i karlstad (obs finns på mer ställen)där kan man prata med kunnig personal det var bra pris oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
eruts 0 Postad 16 November , 2005 Ja det är stor skillnad på start och förbrukningsbatterier. Startbatterier är gjorda för korta uttag av stora strömmar och tål inte djupurladdningar. Förbrukningsbatterier (har även många andra namn bl.a. fritidsbatterier) Är gjorda för små strömmar med uttag under lång tid och klarar många djupurladdningar, men tar också lång tid på sig att ladda. Kontakta vilken batteritillverkares hemsida som helst så finns info att få i överflöd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser