clx88 0 Postad 6 November , 2005 Hej har en utombordare med bara en bärbar tank. Skulle vilja ha en till om man ska åka några längre sträckor. Undrar om någon vet om det finns Serie kopplare till tankarna? Eller är det bara att koppla om manuelt när den ena är slut? Motorn är en Mercury ... Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Namkong 0 Postad 6 November , 2005 Du kan ju koppla samman två trycktankar genom att dra slangar från båda tankarna och koppla ihop dom med en T-koppling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 6 November , 2005 Har man tur så funkar det...den brukar suga mest från en tank, sen blir det luft... Enklast är snabbkoppling på tankarna, e du snabb så märks det inte... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 6 November , 2005 Om man monterar en trevägsventil med L-kula istället för ett T-stycke går det att styra från vilken tank man vill ta bränslet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 6 November , 2005 Det finns speciella 3-vägs bensinkranar (ex Tempo, med 1/4NPT invändig gänga) i båttillbehörsaffärer./ mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 6 November , 2005 Hej! Jag använde mej en gång i tiden av följande system: Tank nr. 1 kopplad direkt till motorn. Tank nr. 2 kopplad till tank nr. 1. Luftsksruv fast på tank nr. 1 och öppen på tank nr. 2. På detta sätt sög tank nr. 1 bränsle från tank nr. 2 så att nivån i tank nr. 1 hölls konstant ända tills nr. 2 var tom. Därefter började soppa försvinna ur tank nr. 1. Detta system fungerade alldeles ypperligt med de 30 liters plåttankar jag hade. Kan inte uttrycka mig om huruvida det fungerar med plasttankar eftersom jag inte testat. Borde fungera, men eventuellt kan tank nr. 1 sugas ihop aningen eftersom plasttankarna är mycket mera elastisk än plåt. Hälsn, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 7 November , 2005 Hej. . Tack för mycket bra tips.. det blir att köpa en förgrenare som en sade.. kommer inte ihåg vem det var men men =( mvh david Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser